Hyppää pääsisaltöön
Tulevaisuuden tuottajat

Metropolian blogit nostavat keskusteluun aiheita ammattikorkeakoulumme ja kumppaneidemme maailmasta: oppimisesta, työelämästä, yhteistyöstä, osaamisesta, uudistumisesta ja erilaisista kohtaamisista. Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa. Tervetuloa vuoropuheluun kanssamme!

  • Uusimmat postaukset
  • Blogit
  • Metropolian bloggaajat
Tulevaisuuden tuottajat
Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi
0

Joskus voi tehdä oikeita asioita, mutta väärään aikaan

Vili Mursula · 26.4.2023
Youtube - Kuva: Pixabay

Moni haluaa sisällöntuottajaksi, vaikuttajaksi tai ylipäänsä näkyväksi. Alustoja on reilusti ja uusia tekijöitä sataa taivaalta. Haaveena on kenties kaupalliset yhteistyöt ja fanipostien lukeminen, eikä siinä ole mitään väärää.

Mielestäni nykypäivänä osaamisen, nimen ja näkemysten myyminen on osa normaalia työelämää, etenkin kulttuurialalla. Itse esitän tässä blogitekstissä oman kokemukseni siitä, että hyviä tuloksia saa helpommin, kun ei juokse niiden perässä. Etenkään aloittelevan tubettajan, podcastaajan tai Instagram-vaikuttajan ei pidä mainostaa itseään kuin alan kokenut tekijä. Ensin täytyy tuottaa sisältöä ja tavoittaa yleisönsä omalla jutullaan. Kun usko omaan juttuun löytyy ja sen tekemisestä nauttii aidosti, on mielestäni kaikki edellytykset menestyä. Tietenkin tuurilla on aina oma osuutensa, mutta mielestäni tuurinkin voi osittain ansaita.

Entä sitten, kun yleisö on löytynyt ja tuurikin on ansaittu? Voiko hyvä tuloskäyrä pysähtyä paikoilleen tai laskeutua kohti lattiaa?

Opinnollistin uuden harrastukseni samalla, kun perustimme neljän kaveruksen kesken YouTube-kanavan. Kanavan pääasiallinen sisältö oli sketsit ja lyhytelokuvat. Olin itse mukana tässä porukassa, ja halusin toteuttaa sisältöstrategian kanavallemme, jonka avulla jo ennestään erittäin hyviä katsojalukuja ja tilaajamääriä pystyttäisiin kasvattamaan.

Meillä kaikilla oli mediaopistosta vuoden koulutustausta ja kehitimme kanavan saadaksemme yhteistä tekemistä. Ainoa tavoitteemme oli hauskanpito ja jonkin aivan tuntemattoman asian kokeileminen. Innostus kasvoi ja sisältömme alkoi kiinnostamaan katsojia melko nopeasti. Ensimmäisen hittivideomme oli sellainen, jota jatkettiin sarjana neljän uuden jakson verran. Sarja on kerännyt 1,2 miljoonaa impressioita YouTubessa. Ensimmäinen TikTok-alustalle ladattu pätkä keräsi miltei 600 000 näyttökertaa, ja YouTuben katsotuimmalla videolla näyttökertoja on 97 000.

Seuravana vuonna videoita oli tehty noin 40. YouTuben tilaajamäärä kävi parhaimmillaan lähes 10 000:ssa ja TikTokissa seuraajia oli parhaimmillaan lähes 50 000. Projektin oli määrä kestää aluksi vain kaksi kuukautta, mutta suunnitelmani toteuttamiseen vaadittuja toimenpiteitä ei kyetty tekemään. Asettamiimme toimenpiteisiin kuului muun muassa viikonloppuisin käsikirjoittamista, alkuviikon postausvastuu kaikilla alustoilla, kuvauspäivien lokaatioiden valinta ja mahdolliset lupa-asiat sekä yleinen sitoutuminen. Kanavan toimintaa hiersi jäsenten yhtäaikainen aikataulujen kiristyminen ja harrastustoiminnan ulkopuolisen elämän muutokset. Projektia jatkettiin aina helmikuuhun saakka, mutta harkinnan jälkeen kanavan toiminta päätettiin lopettaa.

Joskus elämässä voi tehdä oikeita asioita, mutta väärään aikaan. Projektini olisi voinut olla loistava vielä vuotta aikaisemmin. Kuitenkin tässä tapauksessa tehtiin hyvää vääränä hetkenä. Toteutuneita toimenpiteitä olivat muun muassa sisältöstrategian luonnokset, benchmarkkauksen ja muun teorian avulla saadut tiedot algoritmista ja toimivista julkaisusuunnitelmista. Suunnitelmasta ja sen noudattamisesta kuitenkin lopulta luovuttiin, sillä jokaisen omien kiireiden vuoksi aikataulut eivät pitäneet eikä projektityön toteuttamiselle enää löytynyt tarpeeksi aikaa.

Yhteisen harrastuksen päättymisestä huolimatta sain projektista paljon ammatillista hyötyä. Kuinka ollakaan, työskentelen nykyisin YouTuben parissa e-urheiluammattilaisen kanavalla. Nykyinen roolini YouTuben parissa on muuttunut ”sekatuottajasta” editoriksi, mutta YouTube alustana on sitäkin tutumpi. Pystyn teknisen osaamiseni lisäksi myös keskustelemaan asiakkaani kanssa sisällöllisistä valinnoista. Pyrin jatkamaan myös samoissa hommissa tästä eteenpäin ja tietyllä tapaa projektin jälkeen löysin oman juttuni, vaikkei se ollutkaan sitä, mitä alun perin kuvittelin.

itsenäinen projektikulttuurituotantoTuottajat 18Videotuotanto

Ei kommentteja

    Kommentoi Peru vastaus

    Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä:

    • Mustan_kuun_majatalo_logo
      Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
      19.1.2022
    • fullsteam
      Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
      1.3.2023
    • palvelupolku_blogi
      Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
      30.3.2022

    Kulttuurituotannon bloggaajat

    Bloggaajat ovat Metropolian kulttuurituotannon opiskelijoita. Blogeissa kurkistetaan kulissien taakse, esitellään tuotantoja ja ajankohtaisia kulttuuritapahtumia. Opiskelijat kertovat kulttuurituotannon opiskelusta Metropoliassa ja siitä mitä tuotannoissa sekä projekteissa tapahtuu.

    Uusimmat jutut

    • TV-tuotannossa työskentely vaatii hyvää itsensä johtamista – mielen hallinta on vain yksi osa-alue

      28.11.2023
    • The Voice Of Finlandin tuotannossa huomiotiin kestävä kehitys Kuva:Noora Kiiskinen

      Kestävä kehitys Tv-tuotannossa

      24.11.2023
    • Miksi tulevaisuusajattelu on tärkeää kulttuurialalla?

      22.11.2023

    Arkisto

    • ▼2023 (36)
      • ▼ marraskuu (8)
        • TV-tuotannossa työskentely vaatii hyvää itsensä johtamista – mielen hallinta on vain yksi osa-alue
        • Kestävä kehitys Tv-tuotannossa
        • Miksi tulevaisuusajattelu on tärkeää kulttuurialalla?
        • Instagram haltuun: kolme vinkkiä ammattilais- tai yritystilin käyttöön
        • Intohimoa ja niukkuutta – kokemus mahdollisuuksien puutteesta taideorganisaation kehittämisen haasteena
        • Kulttuurituottajana museossa
        • Kesä artistituotannon parissa – kolme tärppiä itsensä johtamiseen työelämässä
        • Voiko tuottajasta tulla sittenkin viestijä?
      • ▼ lokakuu (1)
        • Brändikirja: Yrityksen sydän ja sielu - kokemukseni kauneusalan projektissa
      • ▼ elokuu (1)
        • Oletko jo miettinyt omaa brändi-identiteettiäsi?
      • ▼ heinäkuu (1)
        • Speksin huumaa tuottajan linssin läpi
      • ▼ kesäkuu (4)
        • One size does not fit all
        • Helsinki Pride 2023: Nuorten Drop-in DJ-Workshop
        • Elisaari - Veneilijöiden virkistyskohteesta kaupunkilaisten kulttuurikohteeksi
        • Itsenäinen projekti 3: Toiminimen perustaminen, kevytyrittäjyys kulttuurialalla
      • ▼ toukokuu (6)
        • Kokouksien ja juhlien tulevaisuuden palveluvalikoimaa värittää laadukas palvelukokemus
        • Kiinnostavan henkilöbrändin luominen
        • Kuuselan kulttuurikoulu uutta yhteisöllisyyttä luomassa
        • Tuottajan työssä Suomen Partiolaisissa
        • VR-, AR- ja MR-sisällöt osana fyysistä tapahtumaa – Mitä tapahtumajärjestäjän tulisi tietää XR-sisällöistä
        • Jalkapalloa hyvän asian puolesta
      • ▼ huhtikuu (9)
        • Espoonlahden kesätapahtumat - yhteisö etusijalla
        • Digimarkkinointia yläasteikäisille
        • Loistavan vapaaehtoispäivän johtaminen
        • Toimiva viestintä on jokaisen tuotannon A ja O
        • Mikä Mitäs Mitäs Mitäs?
        • Omaehtoisen pienfestivaalin järjestäminen
        • Joskus voi tehdä oikeita asioita, mutta väärään aikaan
        • Shadowplay – 40-vuotta – Indie-pioneerin juhlavuosi
        • Klassisen konserttituotannon pyörteissä
      • ▼ maaliskuu (5)
        • METKAn Speksi – vapaaehtoisia johtamassa
        • Tuotantoharjoittelijana Kansallisoopperalla
        • Toisen roska on toisen ilo
        • Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina
        • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
      • ▼ helmikuu (1)
        • Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu
    • ►2022 (26)
      • ► joulukuu (1)
        • Rohkeasti pöhinän keskelle
      • ► marraskuu (1)
        • VegeXmasia tuottamassa
      • ► lokakuu (2)
        • periglitch ⊂ verkko - esitystaidetta epätyypillisessä ympäristössä | projektijohtaminen taiteellisena suunnittelijana
        • Tuurin Tärinät 2022
      • ► syyskuu (3)
        • Onnistunut perehdytys kiinnittää tapahtumateknisen osaajan organisaatioon
        • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
        • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
      • ► elokuu (3)
        • RatikkAppr6 on täällä taas!
        • Kulttuurin ja sotealan risteyksessä: vertaisohjaajakäsikirjan palvelumuotoilu ja tuottaminen
        • Juhlan tuntua Arabiassa
      • ► kesäkuu (3)
        • Kokemuksia keräämässä
        • Terveiset CIFAS: Producer's Academy 2022:sta
        • Gaalatunnelmaa Riihimäen Nuorisoteatterissa
      • ► toukokuu (3)
        • Vulvasta on vaikea puhua – etenkin poikkeusaikana
        • Sometusta lasten ja nuorten urheilutapahtumassa
        • Tarinat kulttuurituottajan taikavoimana
      • ► huhtikuu (3)
        • Markkinointialan kilpailujen kultaa metsästämässä
        • Aurinkoenergialla tuotettu bisse? – Ympäristö tarvitsee kulttuurituottajan osaamista
        • Terveisiä- näyttelyn tuotanto
      • ► maaliskuu (3)
        • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
        • Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
        • Omaehtoinen tapahtumanjärjestäminen ja rahoituksen hankkiminen
      • ► helmikuu (1)
        • Itsensä johtaminen nopeatempoisessa ympäristössä
      • ► tammikuu (3)
        • Itsensä johtaminen – Yksinkertaista paperilla, vaikeaa käytännössä
        • Töitä työhyvinvoinnin eteen
        • Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
    • ►2021 (38)
      • ► joulukuu (3)
        • Taiteilijan ja tuottajan keskinäinen suhde määrittyy jo opiskeluaikana
        • Siis mitä – kuunteleeko kukaan?
        • Visuaalinen viestintä tuottajan työkaluna
      • ► marraskuu (7)
        • Lasten paloturvallisuusosaamista voidaan kasvattaa tapahtumilla
        • Markkinoinnin maailmaa Paviljongissa
        • Kulttuurilaitos matkalla hiilineutrauliuteen
        • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
        • Tunne Sävelet -lastenlaulukirja on saatettu painoon!
        • Kulttuurikesän täydeltä markkinointia ja itsensä johtamista
        • Tuottajat matkalla tulevaisuuteen!
      • ► lokakuu (2)
        • Viihdettä koronan aikaan eli miten pandemia muutti elokuva- ja tv-alan käytäntöjä
        • Sisällöntuotantoprojekti Instagramiin – aiheena vastuullisempi muoti
      • ► syyskuu (2)
        • Lahjoittajien sitouttaminen – Case: Roosa Nauha
        • Eräväsymystä - työajan seuranta oman jaksamisen mitoittamisessa
      • ► elokuu (4)
        • Elämyksellinen alueohjelmasisältö parantaa asiakaskokemusta festivaaleilla
        • Ulkoinen viestintä kolmannen sektorin tuotannossa: Höntsä - Silta Eteenpäin
        • Kulttuuritoimijoita yhdenvertaisuuden edistämisessä auttaisivat selkeät tavoitteet ja sanallistetut odotukset
        • Rakkaudesta lajiin - yksilön tapahtumaelämyksen vahvistamisessa virtuaalitapahtumissa
      • ► kesäkuu (1)
        • Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
      • ► toukokuu (8)
        • Unelmat treenikämpän ulkopuolella. Kuinka harrastajabändi voi tuoda toimintaansa mukaan lisää ammattimaisuutta?
        • Kuvataiteilijan työparina Mäntän Kuvataideviikoilla
        • Hyvä viestintä takaa onnistuneen materiaalituotannon markkinointikampanjassa
        • Luovan alan työaikaresursointiin uusi malli
        • Kansainvälisiä demotouhuja UNESCO’n vuosikokouksessa
        • Markkinointikampanja korumerkille
        • Sitouttaminen haastaa luovan alan organisaatioita
        • Itsestään oppiminen kantapään kautta
      • ► huhtikuu (2)
        • Viisi vinkkiä parempaan itsensä johtamiseen
        • Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa
      • ► maaliskuu (6)
        • Tapahtumakoordinaattorina koiratapahtumassa
        • Valokuvanäyttelyn tuottaminen
        • Etätöihin sopeutuminen
        • Data-analyysia kulttuurituottajalle
        • A project abroad
        • Tuottajasta Twitch-striimaajaksi
      • ► helmikuu (2)
        • Opettajana korona
        • Liikkeellä marraskuussa 2020 – yksi vuoden ainoista livefestivaaleista
      • ► tammikuu (1)
        • Luovuus valloilleen somessa
    • ►2020 (31)
      • ► joulukuu (3)
        • Luova prosessi tutuksi
        • Tuottajana harrastajateatterissa
        • Sisäinen viestintä etätyössä
      • ► marraskuu (5)
        • Kaksoisvoittoon palvelumuotoilulla
        • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
        • Itsensä johtaminen – matka täydestä kalenterista tyhjiin sivuihin
        • Hanketuottamisen salat
        • Yhdistyksen apurahat haussa
      • ► lokakuu (5)
        • Aloittamisen vaikeus ja itsensä johtaminen
        • Hanketuottaja rakentaa ihmiselle merkityksellistä kulttuuritoimintaa
        • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
        • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
        • Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista
      • ► syyskuu (4)
        • Mitä sinä pelkäät?
        • Hostina Ruisrockissa 2019
        • Tapahtumasuunnittelua & trendejä
        • Varjagi-festivaali
      • ► elokuu (1)
        • Mitä kuuluu kulttuurille?
      • ► kesäkuu (3)
        • Romusta osaksi Slushin visuaalista ilmettä
        • Mainio tapa uusasiakashankintaan
        • Elämää opintojen aikana
      • ► toukokuu (3)
        • Tavoitteena hyvät (hää)bileet!
        • Muuri – toiminnallinen teos osana Helsinki Biennaalia
        • Risteilyjen täyteinen kevät – vai onko sittenkään
      • ► huhtikuu (4)
        • Kysytään tuotantopäälliköltä
        • Puhetta väkivaltaa vastaan
        • Väriä Helsingin yöelämään!
        • Vaikuttavaa nykyteatteria
      • ► maaliskuu (1)
        • Varrelle virran!
      • ► helmikuu (1)
        • Projektina tietopaketti Alakulttuurikeskus Loukon vapaaehtoisille
      • ► tammikuu (1)
        • Kulttuurituottaja klassisen musiikin konsertti-instituution ravistelijana
    • ►2019 (57)
      • ► joulukuu (1)
        • Tuotantoassistenttina Warnerilla
      • ► marraskuu (8)
        • Solstice Festival - matka tunturin huipulle
        • Tuotantoharjoittelijana klassisen musiikin juhlassa
        • Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä
        • Kasetilla maailmankartalle
        • Vapaaehtoisten johtamista vihreämmän tapahtuman eteen
        • Tuotantoassistenttina Magnesia Festivalilla
        • Projektina verkkosivut henkilöbrändille
        • Tapahtumatuotannon yrittäjäksi
      • ► lokakuu (5)
        • Pää edellä syvään päähän – ensimmäinen tapahtumatuotantoni
        • Höntsäharrastamista helposti kaikkien saataville
        • Elokuvien ilosanomaa levittämässä
        • Höntsä-Fest 2018 – Jäähallille 45 päivässä!
        • Puistojuhlaa tuottamassa - Helsinki Pride 2019
      • ► syyskuu (5)
        • Tutkimusmatkalla XR:n maailmassa!
        • Tiimityötä TV-tuotannossa - Suurin pudottaja Suomi
        • BWWE - Best of Broadway and West End
        • Freelancerin verkkosivujen kehittäminen ja visuaalinen viestintä
        • E-urheilu - tuottajana tutkimassa uutta kasvavaa ilmiötä
      • ► elokuu (3)
        • Kiertuevastaavana vihreiden vaalikiertueella
        • Ensimmäinen projekti tuottajan kengissä
        • Vilkaisu hankemaailmaan
      • ► kesäkuu (9)
        • Tanssikoulun kilpailukoordinaattorin ajankäyttö hallintaan
        • Tapiola Sinfonietta – kaupunginorkesteri kiertueella
        • Tuotantosuunnittelun merkitys teatterituotannossa
        • XR Roadshow - kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina
        • Hankemaailmaan salsatanssin tahdissa
        • Hankkeen sponsorimaailmaan syventymässä
        • Rakkaudellista kohtaamista museossa
        • Kiasma—taiteilijan, yleisön & hermojen risteyskohta
        • Tuotantokoordinaattorina itseään johtamassa
      • ► toukokuu (10)
        • Metropolian 10-vuotisjuhlia tuottamassa
        • Esittävät taiteet lähemmäs yleisöä
        • Tulevaisuuden tuottajan taidot testissä
        • Tuottajana monitaiteisessa musiikkidraamassa
        • Viestintää Osuma-hankkeessa
        • Johtamiskokemuksia Slushista
        • Suunnitelmallista söpöyttä
        • Kokemuksia jooga- workshopista
        • Lasten luontosuhdetta vahvistetaan teatterin keinoin
        • Oppia voi myös teorian kautta
      • ► huhtikuu (4)
        • Ainutlaatuinen Seurasaaren Joulupolku muutoksen edessä!
        • Sosiaalisen median strategia kukkakaupalle
        • Oodi metsälle
        • Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman projektinhallinnan palvelumuotoilu
      • ► maaliskuu (8)
        • Uudenlainen ruokailu tapahtuma – Food Trail
        • Tuottajuus + peliala = <3
        • Kutitus-taidefestivaali 3-7.10.2018 Espoon kulttuurikeskuksessa
        • Minustakin kulttuurituottajaksi?
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • ► helmikuu (2)
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Mitä ovia Helsinki ja Metropolia ovat avanneet kulttuurin kentällä itselleni
      • ► tammikuu (2)
        • Katutanssia brunssilla ja OuluSporassa
        • Sosiaalisen median joulukalenteri Hiustarinoita parturi-kampaamolle
    • ►2018 (39)
      • ► joulukuu (1)
        • Suunnittelua, muutoksia ja uuden opettelua - markkinointikäsikirja tanssiryhmälle
      • ► marraskuu (2)
        • Analyysien ja tutkimuksien verkko
        • VITUIXMÄN - mutta vain nimellisesti
      • ► lokakuu (1)
        • Producing photography in the Big Apple
      • ► syyskuu (1)
        • ”Kuka teistä on se kulttuurituottaja?”
      • ► kesäkuu (9)
        • Klubikulttuuri ei kannusta naisia soittamaan levyjä
        • Kahvilan perustaminen - Unelmista todeksi
        • Aurinkoiset Kustaankartanon Festarit
        • Kustaankartanon festarit osana Helsinki-päivää 2018, ennen H-hetkeä.
        • Arctic15 Routen ensiesitys
        • Kallio Kukki auringossa!
        • Uutta ja ihmeellistä
        • Showtanssijoiden sopimukset ja palkat kuntoon!
        • Vapaaehtoistapahtumaa rakentamassa
      • ► toukokuu (7)
        • Tuottaja = monitoiminainen
        • "Näyttely vartissa" - Äänimaailma
        • Jälkikäsittely ja projektin päättäminen
        • Viimeistelyjä vailla
        • “NÄYTTELY VARTISSA” -KUVAUKSET KANSALLISMUSEOLLA
        • Kanditeatteri on saatu päätökseen!
        • TerveysCasino häikäisi Sairaanhoitajapäivillä 2018
      • ► huhtikuu (2)
        • Yhdessä, enemmän, uutta - Kliffa2018
        • Ruukkipäivää vietetään jälleen tänä vuonna Salossa
      • ► maaliskuu (16)
        • Bisnespolku alkaa muovautua
        • Ensimmäistä kertaa Arabian katufestivaalilla
        • Kesän ykkösfestarit Kustaankartanossa
        • Vapaaehtoisvoimin Suomen suurimmaksi katutaidetapahtumaksi
        • Kallio Kukkii
        • Peltotiekeskustelu 22.2.-3.3.2018
        • Kanditeatterin alkutaipaleet
        • Opiskelijat totettavat Metropolian 10 vuotisjuhlat
        • Kuvaukset nurkan takana
        • Arctic15 verkostoitumistapahtuman tuotannossa - alku fiiliksiä
        • Henkilökohtaisen motivaation löytöretkellä
        • Sometyöskentelyä Zodiakilla
        • Kansallismuseolla videoidaan näyttelyt varttiin
        • Katufestivaalien lastenohjelman uudistamista
        • Kulttuurituottaja rikkomassa perinteisen messuosaston rajoja
        • Kustaankartanon festivaali osana Helsinki-päivää 12.6.2018.

    Avainsanat

    Arabian katufestivaali cultural management festivaalituotanto hanke hanketuottaja hanketuottaminen Helsinki-päivä Höntsä – silta eteenpäin! itsenäinen projekti itsensä johtaminen johtaminen Kansallismuseo korona Kulttuurialan projektityö kulttuurintuotanto kulttuurituotanto Kulttuurituottaja kulttuurituottaja 18 Kulttuurituottaja 2016 kulttuurituottaja 2017 kulttuurituottaja 2019 kulttuurituottaja 2020 kulttuurituottaja YAMK kulttuurituottajat Kutu15 kutu16 Kutu17 kutu18 markkinointi Metropolia metropolia ammattikorkeakoulu näyttely vartissa opastusvideo opiskelija projekti projektityö sosiaalinen media tanssitaide tapahtumatuotanto Tuottajat18 Tuottajat20 tv-tuotanto vapaaehtoistyö viestintä yhteishaku

    © 2015 Metropolia Ammattikorkeakoulu


    Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa.

    Saavutettavuusseloste Tietosuojaseloste