Olen itse työskennellyt freelancerina Events 365:lle kahden vuoden ajan tapahtumatuotannon ja digitaalisen markkinoinnin parissa, ja yhteiseen historiaamme on mahtunut useampikin tapahtuma Valkoisessa Salissa.
Events 365 Oy järjesti kesällä 2019 Helsingin Valkoisessa Salissa ”Danceteria Summer Session” –kesäklubin, jolle suunnittelin visuaalisen ilmeen ja lanseeraustapahtuman. Klubin tarkoituksena oli tuoda Etelä-Euroopasta vaikutteita ottava housemusiikin kesäklubi Torikortteleissa sijaitsevan Valkoisen Salin sisäpihan kauniiseen miljööseen.

Visuaalisen ilmeen hyödyntäminen myös tapahtuman sisällä esim. videoprojisoinnissa oli tärkeässä roolissa (Kuva: Timo Torvikoski)
Projektin tärkeintä antia oli alun palaverit sekä yökerhon omistajan, että Danceteria –klubin perustajan, Heikki Liimataisen kanssa. Kävimme läpi mitä tahdomme viestiä visuaalisella ilmeellä vieraillemme ja näillä tiedoilla lähdin tekemään taustatyötä. Erityisen mielenkiintoisena koin tutkimukset värien käytön psykologisesta vaikutuksesta ihmismieleen ja ostokäyttäytymiseen. Päädyimme tekemään kesäisen vehreän grafiikan kirkkailla yksityiskohdilla. Ne pistäisivät silmään sekä sosiaalisessa mediassa että julistekampanjassa Helsingin katukuvassa.

Graafista materiaalia käytettiin ketterästi useassa eri kanavassa juuri sitä varten tuotetulla materiaalilla.
Tapahtuman lanseerausta varten järjestimme kutsuvierastapahtuman. Kutsuimme sinne musiikkimaailman ja yöelämän vaikuttajia nauttimaan alkuillasta musiikin tahdissa yhteistyökumppaniemme tarjoamien syötävien ja juotavien siivittäminä. Saimme hyvän levikin sosiaalisen median kanaviin ja onnistuneen tapahtuman.
Valitettavasti neljän tapahtuman loppua kohden kävijämäärät laskivat ja itse tapahtuma ei onnistunut aivan halutulla tavalla. Visuaaliseen ilmeeseen olivat kuitenkin tyytyväisiä sekä tilaaja, yökerho että allekirjoittanut.
Jere Hyvönen
Kulttuurituottaja 16
Ei kommentteja