Hyppää pääsisaltöön
Tulevaisuuden tuottajat

Metropolian blogit nostavat keskusteluun aiheita ammattikorkeakoulumme ja kumppaneidemme maailmasta: oppimisesta, työelämästä, yhteistyöstä, osaamisesta, uudistumisesta ja erilaisista kohtaamisista. Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa. Tervetuloa vuoropuheluun kanssamme!

  • Uusimmat postaukset
  • Blogit
  • Metropolian bloggaajat
Tulevaisuuden tuottajat
Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi
1

Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista

Anni Huomolin · 7.10.2020
Hanketuottaja Juhana Salminen seisoo Metropolian Arabian kampuksen työhuoneiden edessä, missä myös hänen oma työpisteensä sijaitsee

Yhä useampia kulttuurituottajia tekee töitä hanketyön parissa. Yksi heistä on helsinkiläinen kulttuurituotannon opiskelija Juhana Salminen, 29, joka työskentelee tuottajana Osuma-hankkeessa. Mutta mitä on hanketuottaminen?

Näin kulttuurituotannon fuksina hankkeet ja hanketuottajan rooli ovat hyvin hämärän peitossa, joten lähdetään selvittämään. Tutkimusmatkalle mukaan vie kulttuurituotannon ensimmäisen vuoden opiskelija Anni Huomolin.

Olen kerennyt tutustumaan lyhyesti Juhanaan juuri alkaneiden opintojeni aikana, mutta nyt ensimmäistä kertaa juttelemme kahden kesken. Jää rikkoutuu, kun puhumme alkuun hetken yhteisestä viulu-harrastuksesta ja sen vaikeudesta. Mutta nyt aika vakavoitua ja perehtyä Juhanan työnkuvaan.

Hanketuottamiseen hän sai alkukosketuksen opintojensa kolmannen vuoden Hanketoiminta kulttuurialalla 5op -syventävällä kurssilla. Kurssilla Salminen pääsi tutustumaan EU-hanketoimintaan. Opintojakson aikana hän selätti hankejargonian ja pääsi sisään mitä hanketuottaminen oikeasti on. Opetuksen piti Osuman projektipäällikkö ja kulttuurituotannon yliopettaja Katri Halonen. Metropolia Ammattikorkeakoulu tekee vahvasti yhteistyötä lukuisien hankkeiden kanssa ja useat Metropolian opettajat ovat mukana myös hanketoiminnassa.

“Virkamiestekstin takana on oikeasti työpaikkoja, rahaa ja osaamista. Tuntuu aina, kun joku sanoo hanke, että “mitä ihmettä, en minä, hyi jotain politiikkahommia.” Niin ei se ihan sitäkään ole.” Salminen naurahtaa ja nyökyttelen ymmärtävästi, sillä aihe kuulostaa minusta vaikealta.

Osuma toimii kattojärjestönä muille hankkeille

Osuma-hanke koordinoi ja kehittää muiden hankkeiden toimintaa. Teema kaikissa hankkeissa on osallistamalla osaamista, joissa keskitytään nuorten osallistamiseen ja hyvinvointiin. Hankkeet ovat jaettu neljään eri kategoriaan: liikunta, kulttuuri, opintojen keskeyttämisen ehkäiseminen ja työelämään siirtyminen.

“Olen paljon yhteyksissä hankkeisiin ja kyselen miten menee. Meillä on myös paljon erilaisia tapaamisia ja työpajoja hankkeille. Jos jollakin hankkeella on jokin ongelma, me yhdessä porukalla mietimme mitä voisimme tehdä.”

Osumaa Salminen kutsuu sattuvasti “hankkeiden isoveljeksi”, jonka tehtävä on auttaa muita hankkeita eteenpäin. Itsellenikin alkaa samalla avautua samalla kuva, mitä Osuma oikeastaan tekee, vaikka heidän nettisivuihin olenkin jo tutustunut.

Mukaan projektiin Salminen lähti alkuvuonna 2020. Hanke on saanut alkunsa vuonna 2016 ja se pyörii tämän vuoden loppuun EU-rahoituskausien mukaisesti. Hankkeen loppuvaiheen työ on lisääntyvissä määrin raportteja ja koostamista, mitä Osuman koordinoivat hankkeet ovat saaneet aikaan. Tavoite on saada hankkeiden aikaansaannokset elämään, jotta niistä olisi hyötyä tulevaisuudessakin esimerkiksi uusissa projekteissa.

Muutakin kuin vain tuottaja

Mitä sitten Juhana oikeastaan tekee? Hänen työnimike Osuma-hankkeessa on tuottaja, mutta Juhana, heti kysyessäni hänen työstään, toteaa kokee olevansa enemmänkin koordinaattori.

“Tuottaja yleensä heti yhdistetään, että hän tekee tuotantoja.”

Työssään Salminen kuitenkin myöntää hoitavansa myös tuotannon tehtäviä kuten kilpailutusta ja suunnittelua. Vallitseva korona-tilanne on erityisesti muuttanut hänen työnkuvaansa entisestään monipuolisemmaksi.

“Koronan aikana olen keskittynyt enemmän julkaisuihin ja sisällöntuotantoon.”

Salminen on päivittäin muiden hankkeiden kanssa tekemisissä ja seuraa heidän sosiaalista mediaa ja julkaisuja. Sisällöntuotantoa hän pääsee tekemään mm. uutiskirjeiden muodossa, jonka hän kertoo olevan hyvin suosittu. Uutiskirjeiden keskeinen sisältö ovat Osuman alla olevat hankkeet. Jos esimerkiksi jokin hanke julkaisee oppaan tai lehden, jakaa Osuma-hanke näitä uutiskirjeen lisäksi omissa medioissaan ja somessaan eteenpäin.

Tuottajan rooli on laaja, mutta tiivistettynä Salminen sanoo työnkuvansa olevan avustamista, viestintää ja tuottamista.

Haastattelun jälkeen kävimme tutustumassa Salmisen työpisteeseen, joka on usean tietokoneen näytön täyttämä. Salminen näytti samalla minulle muutamia aikaisemmin tehtyjä julkaisuja, joita löytyi pöydän luota.

Hyppy tuntemattomalle työkentälle

“Kun lähdin tähän mukaan, en ollut mukavuusalueellani. Lähdin koordinoimaan sisältöä, jota en oikeastaan edes tuntenut.” Salminen kertoo, kun kysyn miltä työ on tuntunut.

Aikaisemmin Salminen kertoo tehneensä paljon töitä tapahtuma- ja musiikkipainotteisella kulttuurikentällä. Useat Osuman alla olevat hankkeet toimivat nuorten parissa, mihin hän ei kokenut suurta kosketusta etukäteen.

Myös työyhteisö tuntuu erilaiselta kuin ennen. Monet hankkeen työntekijät ovat oman alansa asiantuntijoita, esimerkiksi opettajia. Tätä Salminen pitää kuitenkin vain plussana ja hän on oppinut paljon kollegoiltaan.

“Rohkeasti kohti uusia haasteita!” Salminen kehottaa kaikkia kulttuurituottajia.

Työ kuulostaa korvaani hyvin erilaiselta, mitä olen tottunut kulttuurituotannon parissa. Juhana kuitenkin lohduttaa ja toteaa, että tuottajan taidoista on moneksi.

“Tuottajan perustaitoja ovat organisointi, projektinhallinta, viestintä ja some. Hankkeetkin ovat tietyllä tavalla pieniä tapahtumia, joissa on alku- ja loppukohta.” hän toteaa ja jatkaa: “Mutta tärkeintä on luottaa itseensä. Mitä enemmän tekee erilaisia töitä, sitä helpompaa on omaksua uusi työnkuva eikä ajattele enää, en ole tehnyt tätä, en osaa. Kynnys madaltuu kokeilla uutta.”

Miksi sitten lähteä juuri hanketuottajan töihin? Ensimmäisenä Salminen nostaa esiin vakaan työpaikan mahdollisuuden varsinkin tämän hetkisen korona-kriisin keskellä.

“Jos haluaa vakaata duunia kuukausipalkalla selkeille ajanjaksoille, silloin hanketyö on hyvä vaihtoehto. Monet työskentelevät hanketyössä supistetuilla työajalla, esimerkiksi 70% viikkotyöajasta, joten aikaa jää myös muulle.”

Hankkeita on paljon monenlaisia, Metropolian alla pelkästään on yli 260 eri hanketta. Tärkeimpänä Salminen nostaa hankkeiden mahdollisuuden vaikuttaa yhteiskuntaan.

“Hankkeet tekevät paljon hyvää. Rahaa syydetään nykyään joka paikkaan, mutta jos haluaa edistää muiden hyvinvointia ja yhteiskunnallisia asioita, hanketyössä niitä pystyy tehdä.”

Työhön liittyy paljon rutiinitehtäviä kuten raportteja ja palavereja. EU tuo oman byrokratiansa mukaan, joten on tärkeää, että on hyvä johtaja. Työajat ovat myös hyvin perinteisiin virka-aikoihin sijoittuvat. Salminen ei kuitenkaan koe näitä huonoina puolina, työ vaatii yleensä kuitenkin paljon luovuutta ja on hyvin tyytyväinen työhönsä.

Ainoana kunnon miinuksena hän toteaa pilke silmäkulmassa, ettei työssä pääse paljoa kokemaan vauhtia tai vaarallisia tilanteita.

Lähden haastattelusta pää täynnä uutta tietoa ja hyvin paljon viisaampana. Hankemaailma alkaa itselle pikkuhiljaa avautuu ja näyttämään mahdollisuutensa. Toivottavasti myös sinulle.

Teksti ja kuvat: Anni Huomolin

 

hankehanketuottajahanketuottaminenKulttuurituottajaOsumainnostajatprojektiTuottajat20

1 Kommentti

    Kommentoi Peru vastaus

    Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä:

    • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
      Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
      13.10.2020
    • Hanketuottamisen salat
      Hanketuottamisen salat
      10.11.2020
    • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
      Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
      31.3.2022

    Kulttuurituotannon bloggaajat

    Bloggaajat ovat Metropolian kulttuurituotannon opiskelijoita. Blogeissa kurkistetaan kulissien taakse, esitellään tuotantoja ja ajankohtaisia kulttuuritapahtumia. Opiskelijat kertovat kulttuurituotannon opiskelusta Metropoliassa ja siitä mitä tuotannoissa sekä projekteissa tapahtuu.

    Uusimmat jutut

    • Toisen roska on toisen ilo

      20.3.2023
    • Kuvassa maapallo, josta kasvaa puu. Maapallon ympärillä neuroverkkoja muodostamassa avaruudellista tunnelmaa.

      Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina

      15.3.2023
    • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?

      1.3.2023

    Arkisto

    • ▼ 2023 (4)
      • ▼ maaliskuu (3)
        • Toisen roska on toisen ilo
        • Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina
        • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
      • ▼ helmikuu (1)
        • Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu
    • ► 2022 (26)
      • ► joulukuu (1)
        • Rohkeasti pöhinän keskelle
      • ► marraskuu (1)
        • VegeXmasia tuottamassa
      • ► lokakuu (2)
        • periglitch ⊂ verkko - esitystaidetta epätyypillisessä ympäristössä | projektijohtaminen taiteellisena suunnittelijana
        • Tuurin Tärinät 2022
      • ► syyskuu (3)
        • Onnistunut perehdytys kiinnittää tapahtumateknisen osaajan organisaatioon
        • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
        • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
      • ► elokuu (3)
        • RatikkAppr6 on täällä taas!
        • Kulttuurin ja sotealan risteyksessä: vertaisohjaajakäsikirjan palvelumuotoilu ja tuottaminen
        • Juhlan tuntua Arabiassa
      • ► kesäkuu (3)
        • Kokemuksia keräämässä
        • Terveiset CIFAS: Producer's Academy 2022:sta
        • Gaalatunnelmaa Riihimäen Nuorisoteatterissa
      • ► toukokuu (3)
        • Vulvasta on vaikea puhua – etenkin poikkeusaikana
        • Sometusta lasten ja nuorten urheilutapahtumassa
        • Tarinat kulttuurituottajan taikavoimana
      • ► huhtikuu (3)
        • Markkinointialan kilpailujen kultaa metsästämässä
        • Aurinkoenergialla tuotettu bisse? – Ympäristö tarvitsee kulttuurituottajan osaamista
        • Terveisiä- näyttelyn tuotanto
      • ► maaliskuu (3)
        • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
        • Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
        • Omaehtoinen tapahtumanjärjestäminen ja rahoituksen hankkiminen
      • ► helmikuu (1)
        • Itsensä johtaminen nopeatempoisessa ympäristössä
      • ► tammikuu (3)
        • Itsensä johtaminen – Yksinkertaista paperilla, vaikeaa käytännössä
        • Töitä työhyvinvoinnin eteen
        • Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
    • ► 2021 (38)
      • ► joulukuu (3)
        • Taiteilijan ja tuottajan keskinäinen suhde määrittyy jo opiskeluaikana
        • Siis mitä – kuunteleeko kukaan?
        • Visuaalinen viestintä tuottajan työkaluna
      • ► marraskuu (7)
        • Lasten paloturvallisuusosaamista voidaan kasvattaa tapahtumilla
        • Markkinoinnin maailmaa Paviljongissa
        • Kulttuurilaitos matkalla hiilineutrauliuteen
        • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
        • Tunne Sävelet -lastenlaulukirja on saatettu painoon!
        • Kulttuurikesän täydeltä markkinointia ja itsensä johtamista
        • Tuottajat matkalla tulevaisuuteen!
      • ► lokakuu (2)
        • Viihdettä koronan aikaan eli miten pandemia muutti elokuva- ja tv-alan käytäntöjä
        • Sisällöntuotantoprojekti Instagramiin – aiheena vastuullisempi muoti
      • ► syyskuu (2)
        • Lahjoittajien sitouttaminen – Case: Roosa Nauha
        • Eräväsymystä - työajan seuranta oman jaksamisen mitoittamisessa
      • ► elokuu (4)
        • Elämyksellinen alueohjelmasisältö parantaa asiakaskokemusta festivaaleilla
        • Ulkoinen viestintä kolmannen sektorin tuotannossa: Höntsä - Silta Eteenpäin
        • Kulttuuritoimijoita yhdenvertaisuuden edistämisessä auttaisivat selkeät tavoitteet ja sanallistetut odotukset
        • Rakkaudesta lajiin - yksilön tapahtumaelämyksen vahvistamisessa virtuaalitapahtumissa
      • ► kesäkuu (1)
        • Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
      • ► toukokuu (8)
        • Unelmat treenikämpän ulkopuolella. Kuinka harrastajabändi voi tuoda toimintaansa mukaan lisää ammattimaisuutta?
        • Kuvataiteilijan työparina Mäntän Kuvataideviikoilla
        • Hyvä viestintä takaa onnistuneen materiaalituotannon markkinointikampanjassa
        • Luovan alan työaikaresursointiin uusi malli
        • Kansainvälisiä demotouhuja UNESCO’n vuosikokouksessa
        • Markkinointikampanja korumerkille
        • Sitouttaminen haastaa luovan alan organisaatioita
        • Itsestään oppiminen kantapään kautta
      • ► huhtikuu (2)
        • Viisi vinkkiä parempaan itsensä johtamiseen
        • Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa
      • ► maaliskuu (6)
        • Tapahtumakoordinaattorina koiratapahtumassa
        • Valokuvanäyttelyn tuottaminen
        • Etätöihin sopeutuminen
        • Data-analyysia kulttuurituottajalle
        • A project abroad
        • Tuottajasta Twitch-striimaajaksi
      • ► helmikuu (2)
        • Opettajana korona
        • Liikkeellä marraskuussa 2020 – yksi vuoden ainoista livefestivaaleista
      • ► tammikuu (1)
        • Luovuus valloilleen somessa
    • ▼ 2020 (31)
      • ▼ joulukuu (3)
        • Luova prosessi tutuksi
        • Tuottajana harrastajateatterissa
        • Sisäinen viestintä etätyössä
      • ▼ marraskuu (5)
        • Kaksoisvoittoon palvelumuotoilulla
        • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
        • Itsensä johtaminen – matka täydestä kalenterista tyhjiin sivuihin
        • Hanketuottamisen salat
        • Yhdistyksen apurahat haussa
      • ▼ lokakuu (5)
        • Aloittamisen vaikeus ja itsensä johtaminen
        • Hanketuottaja rakentaa ihmiselle merkityksellistä kulttuuritoimintaa
        • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
        • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
        • Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista
      • ▼ syyskuu (4)
        • Mitä sinä pelkäät?
        • Hostina Ruisrockissa 2019
        • Tapahtumasuunnittelua & trendejä
        • Varjagi-festivaali
      • ▼ elokuu (1)
        • Mitä kuuluu kulttuurille?
      • ▼ kesäkuu (3)
        • Romusta osaksi Slushin visuaalista ilmettä
        • Mainio tapa uusasiakashankintaan
        • Elämää opintojen aikana
      • ▼ toukokuu (3)
        • Tavoitteena hyvät (hää)bileet!
        • Muuri – toiminnallinen teos osana Helsinki Biennaalia
        • Risteilyjen täyteinen kevät – vai onko sittenkään
      • ▼ huhtikuu (4)
        • Kysytään tuotantopäälliköltä
        • Puhetta väkivaltaa vastaan
        • Väriä Helsingin yöelämään!
        • Vaikuttavaa nykyteatteria
      • ▼ maaliskuu (1)
        • Varrelle virran!
      • ▼ helmikuu (1)
        • Projektina tietopaketti Alakulttuurikeskus Loukon vapaaehtoisille
      • ▼ tammikuu (1)
        • Kulttuurituottaja klassisen musiikin konsertti-instituution ravistelijana
    • ► 2019 (57)
      • ► joulukuu (1)
        • Tuotantoassistenttina Warnerilla
      • ► marraskuu (8)
        • Solstice Festival - matka tunturin huipulle
        • Tuotantoharjoittelijana klassisen musiikin juhlassa
        • Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä
        • Kasetilla maailmankartalle
        • Vapaaehtoisten johtamista vihreämmän tapahtuman eteen
        • Tuotantoassistenttina Magnesia Festivalilla
        • Projektina verkkosivut henkilöbrändille
        • Tapahtumatuotannon yrittäjäksi
      • ► lokakuu (5)
        • Pää edellä syvään päähän – ensimmäinen tapahtumatuotantoni
        • Höntsäharrastamista helposti kaikkien saataville
        • Elokuvien ilosanomaa levittämässä
        • Höntsä-Fest 2018 – Jäähallille 45 päivässä!
        • Puistojuhlaa tuottamassa - Helsinki Pride 2019
      • ► syyskuu (5)
        • Tutkimusmatkalla XR:n maailmassa!
        • Tiimityötä TV-tuotannossa - Suurin pudottaja Suomi
        • BWWE - Best of Broadway and West End
        • Freelancerin verkkosivujen kehittäminen ja visuaalinen viestintä
        • E-urheilu - tuottajana tutkimassa uutta kasvavaa ilmiötä
      • ► elokuu (3)
        • Kiertuevastaavana vihreiden vaalikiertueella
        • Ensimmäinen projekti tuottajan kengissä
        • Vilkaisu hankemaailmaan
      • ► kesäkuu (9)
        • Tanssikoulun kilpailukoordinaattorin ajankäyttö hallintaan
        • Tapiola Sinfonietta – kaupunginorkesteri kiertueella
        • Tuotantosuunnittelun merkitys teatterituotannossa
        • XR Roadshow - kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina
        • Hankemaailmaan salsatanssin tahdissa
        • Hankkeen sponsorimaailmaan syventymässä
        • Rakkaudellista kohtaamista museossa
        • Kiasma—taiteilijan, yleisön & hermojen risteyskohta
        • Tuotantokoordinaattorina itseään johtamassa
      • ► toukokuu (10)
        • Metropolian 10-vuotisjuhlia tuottamassa
        • Esittävät taiteet lähemmäs yleisöä
        • Tulevaisuuden tuottajan taidot testissä
        • Tuottajana monitaiteisessa musiikkidraamassa
        • Viestintää Osuma-hankkeessa
        • Johtamiskokemuksia Slushista
        • Suunnitelmallista söpöyttä
        • Kokemuksia jooga- workshopista
        • Lasten luontosuhdetta vahvistetaan teatterin keinoin
        • Oppia voi myös teorian kautta
      • ► huhtikuu (4)
        • Ainutlaatuinen Seurasaaren Joulupolku muutoksen edessä!
        • Sosiaalisen median strategia kukkakaupalle
        • Oodi metsälle
        • Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman projektinhallinnan palvelumuotoilu
      • ► maaliskuu (8)
        • Uudenlainen ruokailu tapahtuma – Food Trail
        • Tuottajuus + peliala = <3
        • Kutitus-taidefestivaali 3-7.10.2018 Espoon kulttuurikeskuksessa
        • Minustakin kulttuurituottajaksi?
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • ► helmikuu (2)
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Mitä ovia Helsinki ja Metropolia ovat avanneet kulttuurin kentällä itselleni
      • ► tammikuu (2)
        • Katutanssia brunssilla ja OuluSporassa
        • Sosiaalisen median joulukalenteri Hiustarinoita parturi-kampaamolle
    • ► 2018 (39)
      • ► joulukuu (1)
        • Suunnittelua, muutoksia ja uuden opettelua - markkinointikäsikirja tanssiryhmälle
      • ► marraskuu (2)
        • Analyysien ja tutkimuksien verkko
        • VITUIXMÄN - mutta vain nimellisesti
      • ► lokakuu (1)
        • Producing photography in the Big Apple
      • ► syyskuu (1)
        • ”Kuka teistä on se kulttuurituottaja?”
      • ► kesäkuu (9)
        • Klubikulttuuri ei kannusta naisia soittamaan levyjä
        • Kahvilan perustaminen - Unelmista todeksi
        • Aurinkoiset Kustaankartanon Festarit
        • Kustaankartanon festarit osana Helsinki-päivää 2018, ennen H-hetkeä.
        • Arctic15 Routen ensiesitys
        • Kallio Kukki auringossa!
        • Uutta ja ihmeellistä
        • Showtanssijoiden sopimukset ja palkat kuntoon!
        • Vapaaehtoistapahtumaa rakentamassa
      • ► toukokuu (7)
        • Tuottaja = monitoiminainen
        • "Näyttely vartissa" - Äänimaailma
        • Jälkikäsittely ja projektin päättäminen
        • Viimeistelyjä vailla
        • “NÄYTTELY VARTISSA” -KUVAUKSET KANSALLISMUSEOLLA
        • Kanditeatteri on saatu päätökseen!
        • TerveysCasino häikäisi Sairaanhoitajapäivillä 2018
      • ► huhtikuu (2)
        • Yhdessä, enemmän, uutta - Kliffa2018
        • Ruukkipäivää vietetään jälleen tänä vuonna Salossa
      • ► maaliskuu (16)
        • Bisnespolku alkaa muovautua
        • Ensimmäistä kertaa Arabian katufestivaalilla
        • Kesän ykkösfestarit Kustaankartanossa
        • Vapaaehtoisvoimin Suomen suurimmaksi katutaidetapahtumaksi
        • Kallio Kukkii
        • Peltotiekeskustelu 22.2.-3.3.2018
        • Kanditeatterin alkutaipaleet
        • Opiskelijat totettavat Metropolian 10 vuotisjuhlat
        • Kuvaukset nurkan takana
        • Arctic15 verkostoitumistapahtuman tuotannossa - alku fiiliksiä
        • Henkilökohtaisen motivaation löytöretkellä
        • Sometyöskentelyä Zodiakilla
        • Kansallismuseolla videoidaan näyttelyt varttiin
        • Katufestivaalien lastenohjelman uudistamista
        • Kulttuurituottaja rikkomassa perinteisen messuosaston rajoja
        • Kustaankartanon festivaali osana Helsinki-päivää 12.6.2018.

    Avainsanat

    Arabian katufestivaali cultural management festivaalituotanto hanke hanketuottaja hanketuottaminen Helsinki-päivä Höntsä – silta eteenpäin! itsenäinen projekti itsensä johtaminen johtaminen Kansallismuseo korona Kulttuurialan projektityö kulttuurintuotanto kulttuurituotanto Kulttuurituottaja Kulttuurituottaja 2016 kulttuurituottaja 2017 kulttuurituottaja 2019 kulttuurituottaja YAMK kulttuurituottajat Kustaankartanon festivaali kutu14 Kutu15 kutu16 Kutu17 markkinointi Metropolia metropolia ammattikorkeakoulu näyttely vartissa opastusvideo opiskelija palvelumuotoilu projekti projektityö tanssi tanssitaide tapahtumatuotanto Tuottajat18 Tuottajat20 tv-tuotanto vapaaehtoistyö viestintä yhteishaku

    © 2015 Metropolia Ammattikorkeakoulu


    Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa.

    Saavutettavuusseloste Tietosuojaseloste