Hyppää pääsisaltöön
Tulevaisuuden tuottajat

Metropolian blogit nostavat keskusteluun aiheita ammattikorkeakoulumme ja kumppaneidemme maailmasta: oppimisesta, työelämästä, yhteistyöstä, osaamisesta, uudistumisesta ja erilaisista kohtaamisista. Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa. Tervetuloa vuoropuheluun kanssamme!

  • Uusimmat postaukset
  • Blogit
  • Metropolian bloggaajat
Tulevaisuuden tuottajat
Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi
0

XR Roadshow – kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina

Meeri Lehto ja Ossi Hynönen · 17.6.2019
Ossi pelaamassa Beat Saber VR-peliä Viertotien kampuksella. (Kuva: Meeri Lehto)

Metropolia Ammattikorkeakoulun Arabian kampuksen käytävillä käy kuhina. Toisesta kerroksesta kantautuu letkeä musiikki DJ:eiden soittamana, ensimmäisessä kerroksessa ihmiset kävelevät jännittyneenä lankkua pitkin virtuaalilasit päässään, ja kerrosta alempana tutkitaan monenmoisia lippulappuja älylaitteiden avulla sekä hämmästellään uusia, lumoavan taiteellisia virtuaalitodellisuuksia. Helsinki XR Centerin kiertue – XR Roadshow – on saapunut kampukselle.

Helsinki XR Center on vuoden 2019 alussa Metropolian kulttuurikampuksen yhteyteen perustettu keskus, jonka lähtökohtana on nostaa Suomi kärkimaaksi lisätyn todellisuuden teknologioiden ja toteutusten kentällä. Keskus toimii tutkimus-, startup-, ja yritysyhteistyön keskiössä: XR Centerissä kohtautetaan luovia tiimejä, startup-yrityksiä sekä suurempia XR-toimijoita ja rahoittajia. Tavoitteena on tarjota myös opiskelijoille ja muille toimijoille verkostoitumismahdollisuuksia XR-alan asiantuntijoiden, yhteistyökumppaneiden, yritysten ja vierailijoiden kesken. Projekti, jonka me – eli Meeri ja Ossi – saimme toteuttaa Helsinki XR Centerille, oli neljän kampuksen mittainen XR Roadshow, jonka ideana oli jalkauttaa Helsinki XR Center Metropolia Ammattikorkeakoulun viidelle kampukselle: Myyrmäkeen, Leppävaaraan, Viertotielle, Myllypuroon sekä Arabiaan.

Koska Helsinki XR Centerin toimintaa operoi Metropolia Ammattikorkeakoulu, oli XR Roadshown missiona tuoda Helsinki XR Centerin olemassaolo ja sen toiminta nimenomaan Metropolian opiskelijoiden, opettajien ja muun henkilökunnan tietoisuuteen. Kiertueella oli mukana runsaasti messumateriaaleja giveaway-tarroista näyttävään messuseinään asti, ja kiertueen sisältöinä toimivat erilaiset kiinnostavat VR ja AR -demot, sekä pääasiassa opettajille suunnatut workshop-sessiot. Demosisällöt valittiin vastaamaan mahdollisimman tarkasti juuri kyseessä olevan kampuksen opiskelijoiden intressejä, jotta mahdollisimman moni voisi löytää näistä teknologioista yhtymäkohtia omaan tekemiseensä. XR Roadshow oli uunituoreen Helsinki XR Centerin ensimmäinen tapahtuma, joten kaikki siihen liittyvä luotiin ja keksittiin alusta alkaen tyhjästä, mutta tiiviisti yhdessä. Lähtökohtana tapahtumakonseptin luomiselle oli se, että sen voisi siirtää paikasta toiseen helposti ja nopeasti, pop-up tyyppisesti.

Tekemistä riittää

XR Roadshown toteuttamisessa oli luonnollisesti mukana koko Helsinki XR Centerin silloinen seitsenhenkinen porukka, mutta projektin ydintiimiin kuului ainoastaan kolme henkilöä: upea ja ammattitaitoinen ohjaajamme Mira Simsiö, joka vastaa koko Helsinki XR Centerin viestinnästä ja tapahtumista, sekä me kaksi, jotka toimimme projektituottaja-tittelillä.

Projektin alussa työnjako oli jakautunut tasaisesti meidän kolmen kesken, jolloin “jokainen teki vähän kaikkea”, mutta projektin edetessä meille muodostui selkeät omat vastuualueet, ja vieläpä omien kiinnostuksen kohteiden mukaisesti!

Ossin työnkuva muodostui lähinnä käytännön asioista kuten kampusten yhteyshenkilöiden kartoittamisesta ja kontaktoinneista, tapahtumatilojen suunnittelemisesta, tilavarauksista, logistiikasta, laiteselvityksistä, video-, ääni- ja valolaitteiden hankkimisesta, musiikillisen ilmeen rakentamisesta, videokuvaamisesta ja editoinnista.

Meerin työnkuva taas painottui enemmän viestintään ja markkinointiin. Hän vastasi pääasiassa sosiaalisesta mediasta: Instagramin, Facebookin, Linkedinin ja Twitterin päivittelystä ja sisällöntuottamisesta. Somettamisen lisäksi Meeri valokuvasi tapahtumissa, sekä avusti markkinointimateriaalien ja muiden graafisten elementtien suunnittelussa ja toteuttamisessa. Luonnollisesti Meeri pysyi mukana luupissa myös tapahtuman suunnittelun suhteen, ja auttoi roudaamisessa ja kasaamisessa.

“Onko nää teknologiat sulle ennestään tuttuja?”

Tapahtuman aikana oli äärimmäisen mielenkiintoista tarkkailla ihmisten reaktioita XR-teknologioita kohtaan. Vastaanotto vaihteli kampuskohtaisesti. Toisilla kampuksilla näki nopeasti, että teknologiat oli suurimmalle osalle täysin tuttu juttu, kun taas toisella kampuksella kohtasi useita, jotka eivät olleet koskaan kokeilleet virtuaalilaseja tai AR-teknologiaa. Erilaiset kokemukset herättivät erilaisia reaktioita. Etenkin Richie’s Plank Experience -peli, jossa käyttäjä kävelee virtuaalitodellisuudessa pilvenpiirtäjän ylimmässä kerroksessa lankkua pitkin kaupungin yllä, herätti vahvoja reaktioita. Oli mielenkiintoista kuunnella ihmisten hämmästelyjä ja kokemuksia: ruudulta pelin tarkkailu ei saattanut tuntua missään, mutta heti kun lasit laittoi itse päähän, oli kokemus heti eri ja monelle liiankin aito. Iso osa ei uskaltanut astua lankulle ollenkaan. Kaiken kaikkiaan XR Roadshow oli monelle hyvin kallisarvoinen kokemus ja mahdollisesti se ainoa väylä päästä käsiksi esimerkiksi VR-laseihin, ja kokemaan jotain aivan uutta.

Tapahtuma oli monelle hauskaa vaihtelua tavallisen kouluviikon keskelle. Saimme konseptista paljon kiitosta etenkin Metropolian päästä, ja muut ammattikorkeakoulut ja yliopistot lähestyivät meitä toivoen samanlaista kiertuetta omalle kampukselleen. XR-teknologiat ovat selkeästi kuuma juttu, mutta silti monelle vielä hyvin kaukainen asia. Kiertue oli oiva tapa tuoda teknologia lähelle ihmisiä, ja kertoa, miten eri koulutusalat ja työntekijät voivat näistä teknologioista hyötyä.

Mutkat suoriksi ja menoksi

Näin tuottajan näkökulmasta tapahtuma meni moitteettomasti: kävijöitä riitti, pysyimme budjetissa, demot olivat toimivia ja kiinnostavia, mahduimme ja sijoituimme kampuksien tiloihin hyvin. Ennen kaikkea saimme olla mukana luomassa jotain täysin uutta ja vieläpä jatkuvaa, sillä roadshown kevyttä pop-up -konseptia tullaan käyttämään jatkossakin. Yksi yllättävä käänne projektissa kuitenkin oli, sillä Leppävaaran kampus jouduttiin sulkemaan hieman ennen kyseiselle kampukselle suunniteltua XR Roadshow päivää. Onneksi tapahtumamme oli sama jokaisella kampuksella ja näin ollen hyvin joustava kokonaisuus, joten tämä tilanne ei vaatinut muita toimenpiteitä kuin kyseisen tapahtumapäivän poistamisen kaikesta markkinoinnista.

XR Roadshown rakentaminen oli meille kaikin puolin erittäin opettavainen kokemus, sillä saimme tämän yhden projektin aikana mahdollisuuden toteuttaa oikeastaan neljä tapahtumaa. Jokaisesta tapahtumasta pystyimme oppimaan jotain uutta, ja tekemään seuraavasta taas hieman paremman. Työn jäljestämme ja asenteestamme tykättiin lopulta niin paljon, että meidät molemmat palkattiin Helsinki XR Centerille osa-aikaisiksi työntekijöiksi opintojemme oheen! Tämä oli jotain, mitä emme osanneet kumpikaan edes toivoa, mutta tarkka työnjälki ja innostunut asenne tuotti jälleen kerran tulosta. Voimme ylpeänä seistä tämän projektin ja koko Helsinki XR Centerin takana. Nähdään seuraavassa tapahtumassa!

 

Kirjoittanut,

Meeri Lehto ja Ossi Hynönen
Kulttuurituotannon 2018 vuosikurssilta

Seuraa Helsinki XR Centeriä!

  • Facebook: https://www.facebook.com/helsinkixrcenter/
  • Twitter: https://twitter.com/HelsinkiXR
  • LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/35524774/
  • Instagram: https://www.instagram.com/helsinkixrcenter/

www.helsinkixrcenter.com

kulttuurituotantoprojektityöRoadshowTuottajat18XR Roadshow

Ei kommentteja

    Kommentoi Peru vastaus

    Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä:

    • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
      Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
      22.10.2020
    • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
      Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
      27.9.2022
    • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
      Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin…
      25.11.2020

    Kulttuurituotannon bloggaajat

    Bloggaajat ovat Metropolian kulttuurituotannon opiskelijoita. Blogeissa kurkistetaan kulissien taakse, esitellään tuotantoja ja ajankohtaisia kulttuuritapahtumia. Opiskelijat kertovat kulttuurituotannon opiskelusta Metropoliassa ja siitä mitä tuotannoissa sekä projekteissa tapahtuu.

    Uusimmat jutut

    • Itsenäinen projekti 3: Toiminimen perustaminen, kevytyrittäjyys kulttuurialalla

      5.6.2023
    • Kokouksien ja juhlien tulevaisuuden palveluvalikoimaa värittää laadukas palvelukokemus

      26.5.2023
    • Kiinnostavan henkilöbrändin luominen

      23.5.2023

    Arkisto

    • ▼ 2023 (24)
      • ▼ kesäkuu (1)
        • Itsenäinen projekti 3: Toiminimen perustaminen, kevytyrittäjyys kulttuurialalla
      • ▼ toukokuu (6)
        • Kokouksien ja juhlien tulevaisuuden palveluvalikoimaa värittää laadukas palvelukokemus
        • Kiinnostavan henkilöbrändin luominen
        • Kuuselan kulttuurikoulu uutta yhteisöllisyyttä luomassa
        • Tuottajan työssä Suomen Partiolaisissa
        • VR-, AR- ja MR-sisällöt osana fyysistä tapahtumaa – Mitä tapahtumajärjestäjän tulisi tietää XR-sisällöistä
        • Jalkapalloa hyvän asian puolesta
      • ▼ huhtikuu (9)
        • Espoonlahden kesätapahtumat - yhteisö etusijalla
        • Digimarkkinointia yläasteikäisille
        • Loistavan vapaaehtoispäivän johtaminen
        • Toimiva viestintä on jokaisen tuotannon A ja O
        • Mikä Mitäs Mitäs Mitäs?
        • Omaehtoisen pienfestivaalin järjestäminen
        • Joskus voi tehdä oikeita asioita, mutta väärään aikaan
        • Shadowplay – 40-vuotta – Indie-pioneerin juhlavuosi
        • Klassisen konserttituotannon pyörteissä
      • ▼ maaliskuu (7)
        • METKAn Speksi – vapaaehtoisia johtamassa
        • Kesä kuvauksissa - tuotantoharjoittelijana tv-tuotannossa
        • Omaehtoisuus, kyvykkyys ja yhteisöllisyys työelämässä
        • Tuotantoharjoittelijana Kansallisoopperalla
        • Toisen roska on toisen ilo
        • Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina
        • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
      • ▼ helmikuu (1)
        • Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu
    • ► 2022 (26)
      • ► joulukuu (1)
        • Rohkeasti pöhinän keskelle
      • ► marraskuu (1)
        • VegeXmasia tuottamassa
      • ► lokakuu (2)
        • periglitch ⊂ verkko - esitystaidetta epätyypillisessä ympäristössä | projektijohtaminen taiteellisena suunnittelijana
        • Tuurin Tärinät 2022
      • ► syyskuu (3)
        • Onnistunut perehdytys kiinnittää tapahtumateknisen osaajan organisaatioon
        • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
        • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
      • ► elokuu (3)
        • RatikkAppr6 on täällä taas!
        • Kulttuurin ja sotealan risteyksessä: vertaisohjaajakäsikirjan palvelumuotoilu ja tuottaminen
        • Juhlan tuntua Arabiassa
      • ► kesäkuu (3)
        • Kokemuksia keräämässä
        • Terveiset CIFAS: Producer's Academy 2022:sta
        • Gaalatunnelmaa Riihimäen Nuorisoteatterissa
      • ► toukokuu (3)
        • Vulvasta on vaikea puhua – etenkin poikkeusaikana
        • Sometusta lasten ja nuorten urheilutapahtumassa
        • Tarinat kulttuurituottajan taikavoimana
      • ► huhtikuu (3)
        • Markkinointialan kilpailujen kultaa metsästämässä
        • Aurinkoenergialla tuotettu bisse? – Ympäristö tarvitsee kulttuurituottajan osaamista
        • Terveisiä- näyttelyn tuotanto
      • ► maaliskuu (3)
        • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
        • Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
        • Omaehtoinen tapahtumanjärjestäminen ja rahoituksen hankkiminen
      • ► helmikuu (1)
        • Itsensä johtaminen nopeatempoisessa ympäristössä
      • ► tammikuu (3)
        • Itsensä johtaminen – Yksinkertaista paperilla, vaikeaa käytännössä
        • Töitä työhyvinvoinnin eteen
        • Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
    • ► 2021 (38)
      • ► joulukuu (3)
        • Taiteilijan ja tuottajan keskinäinen suhde määrittyy jo opiskeluaikana
        • Siis mitä – kuunteleeko kukaan?
        • Visuaalinen viestintä tuottajan työkaluna
      • ► marraskuu (7)
        • Lasten paloturvallisuusosaamista voidaan kasvattaa tapahtumilla
        • Markkinoinnin maailmaa Paviljongissa
        • Kulttuurilaitos matkalla hiilineutrauliuteen
        • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
        • Tunne Sävelet -lastenlaulukirja on saatettu painoon!
        • Kulttuurikesän täydeltä markkinointia ja itsensä johtamista
        • Tuottajat matkalla tulevaisuuteen!
      • ► lokakuu (2)
        • Viihdettä koronan aikaan eli miten pandemia muutti elokuva- ja tv-alan käytäntöjä
        • Sisällöntuotantoprojekti Instagramiin – aiheena vastuullisempi muoti
      • ► syyskuu (2)
        • Lahjoittajien sitouttaminen – Case: Roosa Nauha
        • Eräväsymystä - työajan seuranta oman jaksamisen mitoittamisessa
      • ► elokuu (4)
        • Elämyksellinen alueohjelmasisältö parantaa asiakaskokemusta festivaaleilla
        • Ulkoinen viestintä kolmannen sektorin tuotannossa: Höntsä - Silta Eteenpäin
        • Kulttuuritoimijoita yhdenvertaisuuden edistämisessä auttaisivat selkeät tavoitteet ja sanallistetut odotukset
        • Rakkaudesta lajiin - yksilön tapahtumaelämyksen vahvistamisessa virtuaalitapahtumissa
      • ► kesäkuu (1)
        • Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
      • ► toukokuu (8)
        • Unelmat treenikämpän ulkopuolella. Kuinka harrastajabändi voi tuoda toimintaansa mukaan lisää ammattimaisuutta?
        • Kuvataiteilijan työparina Mäntän Kuvataideviikoilla
        • Hyvä viestintä takaa onnistuneen materiaalituotannon markkinointikampanjassa
        • Luovan alan työaikaresursointiin uusi malli
        • Kansainvälisiä demotouhuja UNESCO’n vuosikokouksessa
        • Markkinointikampanja korumerkille
        • Sitouttaminen haastaa luovan alan organisaatioita
        • Itsestään oppiminen kantapään kautta
      • ► huhtikuu (2)
        • Viisi vinkkiä parempaan itsensä johtamiseen
        • Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa
      • ► maaliskuu (6)
        • Tapahtumakoordinaattorina koiratapahtumassa
        • Valokuvanäyttelyn tuottaminen
        • Etätöihin sopeutuminen
        • Data-analyysia kulttuurituottajalle
        • A project abroad
        • Tuottajasta Twitch-striimaajaksi
      • ► helmikuu (2)
        • Opettajana korona
        • Liikkeellä marraskuussa 2020 – yksi vuoden ainoista livefestivaaleista
      • ► tammikuu (1)
        • Luovuus valloilleen somessa
    • ► 2020 (31)
      • ► joulukuu (3)
        • Luova prosessi tutuksi
        • Tuottajana harrastajateatterissa
        • Sisäinen viestintä etätyössä
      • ► marraskuu (5)
        • Kaksoisvoittoon palvelumuotoilulla
        • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
        • Itsensä johtaminen – matka täydestä kalenterista tyhjiin sivuihin
        • Hanketuottamisen salat
        • Yhdistyksen apurahat haussa
      • ► lokakuu (5)
        • Aloittamisen vaikeus ja itsensä johtaminen
        • Hanketuottaja rakentaa ihmiselle merkityksellistä kulttuuritoimintaa
        • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
        • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
        • Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista
      • ► syyskuu (4)
        • Mitä sinä pelkäät?
        • Hostina Ruisrockissa 2019
        • Tapahtumasuunnittelua & trendejä
        • Varjagi-festivaali
      • ► elokuu (1)
        • Mitä kuuluu kulttuurille?
      • ► kesäkuu (3)
        • Romusta osaksi Slushin visuaalista ilmettä
        • Mainio tapa uusasiakashankintaan
        • Elämää opintojen aikana
      • ► toukokuu (3)
        • Tavoitteena hyvät (hää)bileet!
        • Muuri – toiminnallinen teos osana Helsinki Biennaalia
        • Risteilyjen täyteinen kevät – vai onko sittenkään
      • ► huhtikuu (4)
        • Kysytään tuotantopäälliköltä
        • Puhetta väkivaltaa vastaan
        • Väriä Helsingin yöelämään!
        • Vaikuttavaa nykyteatteria
      • ► maaliskuu (1)
        • Varrelle virran!
      • ► helmikuu (1)
        • Projektina tietopaketti Alakulttuurikeskus Loukon vapaaehtoisille
      • ► tammikuu (1)
        • Kulttuurituottaja klassisen musiikin konsertti-instituution ravistelijana
    • ▼ 2019 (57)
      • ▼ joulukuu (1)
        • Tuotantoassistenttina Warnerilla
      • ▼ marraskuu (8)
        • Solstice Festival - matka tunturin huipulle
        • Tuotantoharjoittelijana klassisen musiikin juhlassa
        • Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä
        • Kasetilla maailmankartalle
        • Vapaaehtoisten johtamista vihreämmän tapahtuman eteen
        • Tuotantoassistenttina Magnesia Festivalilla
        • Projektina verkkosivut henkilöbrändille
        • Tapahtumatuotannon yrittäjäksi
      • ▼ lokakuu (5)
        • Pää edellä syvään päähän – ensimmäinen tapahtumatuotantoni
        • Höntsäharrastamista helposti kaikkien saataville
        • Elokuvien ilosanomaa levittämässä
        • Höntsä-Fest 2018 – Jäähallille 45 päivässä!
        • Puistojuhlaa tuottamassa - Helsinki Pride 2019
      • ▼ syyskuu (5)
        • Tutkimusmatkalla XR:n maailmassa!
        • Tiimityötä TV-tuotannossa - Suurin pudottaja Suomi
        • BWWE - Best of Broadway and West End
        • Freelancerin verkkosivujen kehittäminen ja visuaalinen viestintä
        • E-urheilu - tuottajana tutkimassa uutta kasvavaa ilmiötä
      • ▼ elokuu (3)
        • Kiertuevastaavana vihreiden vaalikiertueella
        • Ensimmäinen projekti tuottajan kengissä
        • Vilkaisu hankemaailmaan
      • ▼ kesäkuu (9)
        • Tanssikoulun kilpailukoordinaattorin ajankäyttö hallintaan
        • Tapiola Sinfonietta – kaupunginorkesteri kiertueella
        • Tuotantosuunnittelun merkitys teatterituotannossa
        • XR Roadshow - kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina
        • Hankemaailmaan salsatanssin tahdissa
        • Hankkeen sponsorimaailmaan syventymässä
        • Rakkaudellista kohtaamista museossa
        • Kiasma—taiteilijan, yleisön & hermojen risteyskohta
        • Tuotantokoordinaattorina itseään johtamassa
      • ▼ toukokuu (10)
        • Metropolian 10-vuotisjuhlia tuottamassa
        • Esittävät taiteet lähemmäs yleisöä
        • Tulevaisuuden tuottajan taidot testissä
        • Tuottajana monitaiteisessa musiikkidraamassa
        • Viestintää Osuma-hankkeessa
        • Johtamiskokemuksia Slushista
        • Suunnitelmallista söpöyttä
        • Kokemuksia jooga- workshopista
        • Lasten luontosuhdetta vahvistetaan teatterin keinoin
        • Oppia voi myös teorian kautta
      • ▼ huhtikuu (4)
        • Ainutlaatuinen Seurasaaren Joulupolku muutoksen edessä!
        • Sosiaalisen median strategia kukkakaupalle
        • Oodi metsälle
        • Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman projektinhallinnan palvelumuotoilu
      • ▼ maaliskuu (8)
        • Uudenlainen ruokailu tapahtuma – Food Trail
        • Tuottajuus + peliala = <3
        • Kutitus-taidefestivaali 3-7.10.2018 Espoon kulttuurikeskuksessa
        • Minustakin kulttuurituottajaksi?
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • ▼ helmikuu (2)
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Mitä ovia Helsinki ja Metropolia ovat avanneet kulttuurin kentällä itselleni
      • ▼ tammikuu (2)
        • Katutanssia brunssilla ja OuluSporassa
        • Sosiaalisen median joulukalenteri Hiustarinoita parturi-kampaamolle
    • ► 2018 (39)
      • ► joulukuu (1)
        • Suunnittelua, muutoksia ja uuden opettelua - markkinointikäsikirja tanssiryhmälle
      • ► marraskuu (2)
        • Analyysien ja tutkimuksien verkko
        • VITUIXMÄN - mutta vain nimellisesti
      • ► lokakuu (1)
        • Producing photography in the Big Apple
      • ► syyskuu (1)
        • ”Kuka teistä on se kulttuurituottaja?”
      • ► kesäkuu (9)
        • Klubikulttuuri ei kannusta naisia soittamaan levyjä
        • Kahvilan perustaminen - Unelmista todeksi
        • Aurinkoiset Kustaankartanon Festarit
        • Kustaankartanon festarit osana Helsinki-päivää 2018, ennen H-hetkeä.
        • Arctic15 Routen ensiesitys
        • Kallio Kukki auringossa!
        • Uutta ja ihmeellistä
        • Showtanssijoiden sopimukset ja palkat kuntoon!
        • Vapaaehtoistapahtumaa rakentamassa
      • ► toukokuu (7)
        • Tuottaja = monitoiminainen
        • "Näyttely vartissa" - Äänimaailma
        • Jälkikäsittely ja projektin päättäminen
        • Viimeistelyjä vailla
        • “NÄYTTELY VARTISSA” -KUVAUKSET KANSALLISMUSEOLLA
        • Kanditeatteri on saatu päätökseen!
        • TerveysCasino häikäisi Sairaanhoitajapäivillä 2018
      • ► huhtikuu (2)
        • Yhdessä, enemmän, uutta - Kliffa2018
        • Ruukkipäivää vietetään jälleen tänä vuonna Salossa
      • ► maaliskuu (16)
        • Bisnespolku alkaa muovautua
        • Ensimmäistä kertaa Arabian katufestivaalilla
        • Kesän ykkösfestarit Kustaankartanossa
        • Vapaaehtoisvoimin Suomen suurimmaksi katutaidetapahtumaksi
        • Kallio Kukkii
        • Peltotiekeskustelu 22.2.-3.3.2018
        • Kanditeatterin alkutaipaleet
        • Opiskelijat totettavat Metropolian 10 vuotisjuhlat
        • Kuvaukset nurkan takana
        • Arctic15 verkostoitumistapahtuman tuotannossa - alku fiiliksiä
        • Henkilökohtaisen motivaation löytöretkellä
        • Sometyöskentelyä Zodiakilla
        • Kansallismuseolla videoidaan näyttelyt varttiin
        • Katufestivaalien lastenohjelman uudistamista
        • Kulttuurituottaja rikkomassa perinteisen messuosaston rajoja
        • Kustaankartanon festivaali osana Helsinki-päivää 12.6.2018.

    Avainsanat

    Arabian katufestivaali cultural management festivaalituotanto hanke hanketuottaja hanketuottaminen itsenäinen projekti itsensä johtaminen johtaminen Kansallismuseo Kulttuurialan projektityö kulttuurintuotanto kulttuurituotanto Kulttuurituottaja Kulttuurituottaja 2016 kulttuurituottaja 2017 kulttuurituottaja 2019 kulttuurituottaja 2020 kulttuurituottaja YAMK kulttuurituottaja16 kulttuurituottajat Kutu15 kutu16 Kutu17 kutu18 markkinointi Metropolia metropolia ammattikorkeakoulu näyttely vartissa opastusvideo opiskelija palvelumuotoilu projekti projektityö sisällöntuotanto sosiaalinen media tanssi tanssitaide tapahtumatuotanto Tuottajat18 Tuottajat20 tv-tuotanto vapaaehtoistyö viestintä yhteishaku

    © 2015 Metropolia Ammattikorkeakoulu


    Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa.

    Saavutettavuusseloste Tietosuojaseloste