Harva ihminen on ylpeä siitä että asunnossa majailee torakoita. Minä olen; heidän nimensä ovat Oprah, Phil ja Ellen. Viimeisessä itsenäisessä projektissa halusin yhdistää intohimoni eläimiin ja tuotannollisen osaamiseni. Tilaajatahoa ja allekirjoittanutta yhdisti projektissa ensisijaisesti tavoite edistää eläinten hyvinvointia Suomessa.
Toteutin projektini eläinkauppaketju Faunattaren markkinoinnissa. Projektin taustalla olivat viimeiset valinnaiset opintoni, jotka sisälsivät digitaalisen mediajulkaisemisen perusteita, kuva- ja äänityötä sekä sisällöntuotantoa käsikirjoittamisesta lähtien. Kulttuurituotannon ammattiosaamisen laajentaminen mediatuotannon puolelle on yhdistelmä, jota voin lämpimästi suositella kaikille!
Yritykset kohtaavat asiakkaitaan yhä enemmän digissä. Sosiaalinen media on alustana hyvin vahvasti tunnepohjaisen viestinnän temmellyskenttä. Siksi olisikin tärkeää, että ennen kuin brändin sisältöjä ja asiantuntijoiden ajatuksia lähdetään muotoilemaan raflaavaan muotoon pysähdyttäisiin miettimään hetki faktapohjaa. Yritysten kyky kertoa tarinaa ja tarjota elämyksiä on kilpailuvaltti, jossa me kulttuurituottajat olemme ammattilaisia. Kaikkien sanojen takana pitää kuitenkin voida myös seistä.
Projektissani halusin tuoda esiin tilaajani ainutlaatuisen asiantuntijuuden ja lisätä läpinäkyvyyttä, sillä se herättää luottamusta. Lähtökohta tekemiseeni oli, että söpöillä marsuilla saa ehkä marsuja harrastavan lapsen huomion, mutta ostopäätökset tekevät vanhemmat. Heille toivottavasti merkitsee myös eettinen puoli ilahduttavan sisällön takana.
Projektin kautta saavutin lisää kokemusta markkinoinnin ja viestinnän tehtävistä sekä pääsin tutustumaan eläinalaan. Tilaaja taas saa materiaalia markkinointiinsa ja uutta näkökulmaa markkinoinnin nykyaikaistamiseen.
Rakkautta kaikille elollisille!
Laura, valmistuva Kulttuurituottaja vuosikurssilta -15
Ei kommentteja