Jännittää ja pelottaa, mutta samalla on odottava fiilis. Ensimmäisen opiskeluvuoden tuotannot on valittu ja näin alkaa kulttuurituottaja opiskelijoiden ahertaminen erilaisten projektien kimpussa ympäri pääkaupunkiseutua pitkin kevättä.
Tulevan kevään aikana minä ja projektiparini Henna Sillanpää pääsemme työskentelemään Helsinki Marketingin kanssa, kun suunnitellaan ohjelmaa 12.6 olevaan Helsinki-päivään.
Helsinki Marketing on Helsingin kaupungin omistama kaupunki markkinointiyhtiö. Se perustettu toteuttamaan Helsingin matkailu- ja kaupunkimarkkinointia. He järjestävät Helsinki-päivän kokonaisuudessaan. Siellä heidän omia tapahtumiaan ovat pormestarin aamukahvit ja Espa-päälavan esitykset. Tänäkin vuonna osa Helsinki-päivästä tuodaan henkilöille, joilla ei ole mahdollisuutta itse päästä tapahtumaan mukaan.
Kohteeksi valikoitui kolmatta vuotta peräkkäin Kustaankartanon palvelukeskus. Kahtena edellisenä vuonna siellä on järjestetty Helsinki-päivänä kakkukahvittelua ja yhteislaulua palvelukeskuksen asukkaille ja työntekijöille. Toimimme Helsinki Marketingin edustajina Kustaankartanon tulevassa tapahtumassa.
Aluksi luulimme, että lähdemme toteuttamaan aikaisempien vuosien simppeliä konseptia myös tänä vuonna, mutta heti ensimmäisessä kokouksessa tuli selväksi, että näin ei tule tapahtumaan. Kokouksessa oli paikalla ennätysmäärä Kustaankartanon palvelukeskuksen henkilökuntaa, joilla oli paljon ideoita, mutta yksi idea oli ylitse muiden – FESTIVAALI. Tänä vuonna haluttiin, jotain täysin erilaista ja paljon suurempaa. Helsinki-päivän budjetista ei riitä festivaaliin, joten Kustaankartano järjestää tapahtuman itse, saamallaan perinnöllä.
Kaikki on vielä täysin avoinna, mutta innolla odotan mitä projekti tuo tullessaan!

Ella Tähtinen Tuottamolla työn touhussa.
1 Kommentti