Opiskelen kolmatta vuotta Kulttuurituotantoa ja keväällä 2023 tein kolmannen eli viimeisen itsenäisen projektin opintoihini. Tein projektin kokonaan itsenäisesti, koska halusin projektille aiheen, josta voin hyötyä itse tulevaisuudessa. Kulttuurituottajan näkökulmasta valitsin tämän aiheen, koska olen opintojen aikana ollut hyvin kiinnostunut erilaisten tapahtumien brändeistä. Halusin tutkia brändin luomista kokonaisuudessaan sekä prosessina, koska uskon että voin hyötyä tästä tulevaisuudessa myös tuottajan töissä.
Projektissa määrittelin itselleni henkilöbrändin ja tein suunnitelman sosiaalisen median kanavaan Instagramiin sisällön luomista varten. Niin kauan kuin muistan, olen ollut hyvin kiinnostunut muodista ja kauneudesta. Olen aina innoissani tutustumassa uusin muoti- ja kauneustrendeihin sekä uusiin ilmiöihin. Projekti alkoi oman henkilöbrändin suunnittelulla sekä määrittelyllä, jonka jälkeen siirryin Instagramia varten tehtävään suunnitelmaan, jossa keskityin muoti- ja kauneusmarkkinoinnin sisällön luomiseen.
Projektissa syvennyin henkilöbrändäykseen ja erityisesti henkilöbrändiin Instagramia varten. Jokaisella meistä on henkilöbrändi, mutta sen tulee olla määritelty, jotta sitä voi hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla. Henkilöbrändin tulee olla samaistuttava, aito, trendikäs ja siinä pitää tuoda esiin myös oma persoona. Uskon henkilöbrändin olevan avain asemassa, jos teet töitä ”omalla naamallasi”. Jos henkilöbrändi on määritelty ja sitä hyödynnetään oikein, on paljon suurempi todennäköisyys herättää asiakkaiden, yrityksien tai brändien kiinnostuksen.
Vinkkini omaan henkilöbrändäykseen:
- Ota aikaa oman henkilöbrändin muodostumiselle
- Pohdi, milloin tunnet olevasi luovimmillasi ja parhaimmillasi
- Ole oma itsesi, äläkä mieti liikaa mitä muut ajattelevat
- Uskalla tavoitella omia unelmiasi
- Panosta henkilöbrändissä niihin osa-alueisiin, joista haluat jäädä mieleen
- Ymmärrä että henkilöbrändi saattaa muuttua elämän eri vaiheissa
Annika / Kulttuurituotannon opiskelija 20
Ei kommentteja