Hyppää pääsisaltöön
Tulevaisuuden tuottajat

Metropolian blogit nostavat keskusteluun aiheita ammattikorkeakoulumme ja kumppaneidemme maailmasta: oppimisesta, työelämästä, yhteistyöstä, osaamisesta, uudistumisesta ja erilaisista kohtaamisista. Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa. Tervetuloa vuoropuheluun kanssamme!

  • Uusimmat postaukset
  • Blogit
  • Metropolian bloggaajat
Tulevaisuuden tuottajat
Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi
0

Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä

Kulttuurituotannon bloggaajat · 25.11.2019

 

Kymmenen Metropolia Ammattikorkeakoulun kulttuurituotannon opiskelijaa vierailivat 29.10.2019 Jazz Connective -tapahtumassa Koko Jazz Clubilla osana Kulttuurityö kolmannella sektorilla -opintojaksoa. Koko Jazz Club, suomalaisen jazzmusiikin toimija, aloitti toimintansa vuonna 2010 ja klubi on tunnettu soittavien muusikoiden yhteisönä, ammattimaisen jazzin päänäyttämönä ja sisällöntuottajana. Koko Jazzin kannatusyhdistys on voittoa tavoittelematon, rekisteröity aatteellinen yhdistys, joka on syntynyt Koko Teatterin sisälle. Koko Jazz Clubin toiminta on saanut näkyvyyttä ja huomiota laajasti niin Suomessa, kuin ulkomaillakin. Koko Jazz Club on tällä hetkellä merkittävin jazzklubi Suomessa, joka toimii konserttiareenana.

Jazz Connective -tapahtumassa esiintyi kaksi kokoonpanoa. Ensimmäisen bändin muodosti Joanna Duda, joka on puolalainen säveltäjä-muusikko ja hänen lisäkseen triossa soitti rumpali Slavomir Koryzno ja basisti Maksymilian Mucha. Trio teki Suomen debyyttinsä esiintymällä Koko Jazz Clubilla. Joanna Dudan musiikki yhdistelee raikasta akustista ja elektronista soundimaailmaa. Kappaleet sisälsivät erilaisia rumpusoundeja ja akustista pianoa ja kappaleet olivat tyyliltään rauhallisempaa, jopa hiphop vaikutteista jazzia. Joanna Duda Trion jännittävä uusi puolalainen skene jäi mieleen erilaisen tyylinsä vuoksi.

 

“Joanna Dudan keikka oli aika erilainen mielenkiintoisella tavalla. Jännää oli, että foliopaperillakin oli oma rooli.” -Wenla

”Tykkäsin Joanna Dudan kokoonpanon rauhallisesta, unenomaisesta meiningistä ja sellaisesta jopa experimentaalisesta otteesta. Mieleen jäi parhaiten ekat hiphop vaikutteisemmat biisit ja keikan loppupuolella soitettu scifi leffan inspiroima ufo biisi.” – Viivi

 

Illan toinen kokoonpano oli värikäs ja energinen trio. Lavalla esiintyivät ranskalainen rumpali Sylvain Darrifourcq ja suomalaisen jazzkentän tunnetut tekijät, basisti Eero Tikkanen ja trumpetisti Verneri Pohjola. Lavalla oli intensiivinen energia ja luonnollinen kollektiivinen toiminta ja arvaamattomuus tempaisi kuuntelijat heti mukaansa. Trion viimeinen kappale oli puhdasta improvisaatiota ja kuulijat pääsivät kuuntelemaan jotain ainutkertaista. Jazz on yllätyksen ääni.

 

”Illan toka kokoonpano oli huikea ja rakastuin Verneri Pohjolan soittaman trumpetin soundiin, se vei aikamatkalle 20-luvun hämyisiin jazz clubeihin.” -Viivi

“ Muusikkona oli tosi hienoa nähdä sitä kummankin bändin soiton yhtenäisyyttä ja miten noin loppupeleissä ajoittain tosi kaoottista ja riitasointuistakin musaa pystyy saamaan aikaseksi ilman että se hajoaa kasaan. En tiedä kuinka vanha impropohja muusikoilla on niiden soitossa, mutta kummaltakin osalta oli ihan mielettömän siistii nähdä tollaista soittoa. Varsinkin kun soitettiin jotain ilmeisesti valmiita kompositioita oli aika hullun hyvä flow niillä, tosi luonnollista eikä silleen turhan note for note -oloista, missä jokainen isku ja nuotti olisi suoraan nuottirivistä napattu. Soittajat olivat kanssa huikeita, varsinkin Sylvain Darrifourcq, ranskalainen rumpali, jolla oli ihan hullun kaoottinen, mutta hallittu tyyli soittaa, mistä diggailen aina ihan hulluna.” -Tom

Haastattelimme Jazz Connective -tapahtuman jälkeen Timo Hirvosta, joka toimii Koko Jazz Clubin taiteellisena johtajana ja toiminnanjohtajana. Koska Jazz Clubilla ei ole vielä omaa tuottajaa,  Timo on tähän mennessä tehnyt klubilla kaikkea baarityöstä taloudenhoitoon itse. Timo kuvailee itseään hyvin yrittäjähenkiseksi ihmiseksi, jonka vahvuuksia on nähdä kokonaiskuva – Jazz Clubin kokonaisvaltaiseen pyörittämiseen viitaten ja Timosta huokui kokemusten kautta rakentunut asiantuntemus ja klubista on kehittynyt alalla varteen otettava asia paikka.

Koko Jazz Clubin vierailevista artisteista noin kahdeksankymmentä prosenttia on kokonaan kotimaista tuotantoa, mutta Koko Jazz Club on noussut kansainvälisestikin hyvin korkeatasoiseksi. Heidän soittimistostaan löytyy muun muassa täyspitkä Steinway D flyygeli, jota ei monesta paikkaa maailmalta löydy. Alalla pitkään työskennelleenä Timo tuntee taidekentän henkilökohtaisesti ja tämä onkin yksi merkittävä syy sille, miksi klubi toimii ja voi menestyä.

Yksi tärkeimmistä hankkeista KOKO Jazzille on ollut Meet Ylä-Savo Jazz -festivaali vuosina 2018 ja 2019. Klubin Japani yhteistyö on saanut alkunsa Meet Ylä-Savo Jazzin yhteydessä tehdystä lyhytelokuvasta nimeltä Ylä-Savo. Elokuvaa kuvattiin Japanissa ja tämän tuotannossa oli mukana muun muassa Kill Bill -elokuvien koreografina toiminut samuraitaiteilija Tetsuro Shimaguchi. Yhteistyö on jatkunut tiiviisti elokuvahankkeesta lähtien ja tämän avulla myös parhaiden suomalaisten jazzmuusikoiden työtä pyritään viemään Japaniin.

Viimeisimpänä kansainvälisenä yhteistyönä Koko Jazz Club ja Timon yritys KJC Iisalmi Oy ovat olleet mukana Jazzliiton hallinnoimassa opetus- ja kulttuuriministeriön Jazz Finland International -hankkeessa, muun muassa äänittämässä Mika Kobayaschia, erittäin isoa tähteä kotimaassaan Japanissa. Hankkeen kolme päätehtävää olivat elokuvan tekeminen, sekä konserttitoiminnan ja opetussisällön järjestäminen.

Jazz Finland International -hankkeen kohdemaaksi valittiin Japani ja Japaniin suuntautuva yhteistyö on ollut todella iso kansainvälinen projekti KOKO Jazzille. Iisalmessa järjestettävä Iisalmi Jazz festival ja Helsingin KOKO Jazz Club ovat hankkeen ydin, ja näiden tarkoituksena on markkinoida ja edistää suomalaisen jazzin vientiä. “Haluamme myös tuoda japanilaisia Suomeen, nimenomaan kuuntelemaan jazzia”, Timo kertoo hankkeen tarkoituksesta.

“Omaksi hyväksi voin sanoa vain, että sanon enemmän joo kuin ei. Totta kai ihminen voi aina erehtyä, ei se mitään, kunhan osaa riskienhallinnan. Silleen että okei, enhän mä itseasiassa menetä tässä mitään, niin miksi en kokeilisi tätä.” Näistä Timo Hirvosen sanoista voimme kaikki kulttuurituotannon opiskelijat ottaa oppia.

 

-Ella Tähtinen, Thomas Frankton, Nuppu Lehto, Noora Kiiskinen, Renny Mäkinen, Eemeli Pakula, Kelli Piksar, Oona Gil, Wenla Nwajei, Viivi Kilkki

jazzkokojazzclubkulttuurintuotantokulttuurituottajatkulttuurityökolmannellasektorillakutuopintojaksoyhdistys

Ei kommentteja

    Kommentoi Peru vastaus

    Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä:

    • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
      Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
      29.9.2022
    • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
      Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
      19.11.2021
    • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
      Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
      13.10.2020

    Kulttuurituotannon bloggaajat

    Bloggaajat ovat Metropolian kulttuurituotannon opiskelijoita. Blogeissa kurkistetaan kulissien taakse, esitellään tuotantoja ja ajankohtaisia kulttuuritapahtumia. Opiskelijat kertovat kulttuurituotannon opiskelusta Metropoliassa ja siitä mitä tuotannoissa sekä projekteissa tapahtuu.

    Uusimmat jutut

    • Toisen roska on toisen ilo

      20.3.2023
    • Kuvassa maapallo, josta kasvaa puu. Maapallon ympärillä neuroverkkoja muodostamassa avaruudellista tunnelmaa.

      Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina

      15.3.2023
    • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?

      1.3.2023

    Arkisto

    • ▼ 2023 (4)
      • ▼ maaliskuu (3)
        • Toisen roska on toisen ilo
        • Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina
        • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
      • ▼ helmikuu (1)
        • Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu
    • ► 2022 (26)
      • ► joulukuu (1)
        • Rohkeasti pöhinän keskelle
      • ► marraskuu (1)
        • VegeXmasia tuottamassa
      • ► lokakuu (2)
        • periglitch ⊂ verkko - esitystaidetta epätyypillisessä ympäristössä | projektijohtaminen taiteellisena suunnittelijana
        • Tuurin Tärinät 2022
      • ► syyskuu (3)
        • Onnistunut perehdytys kiinnittää tapahtumateknisen osaajan organisaatioon
        • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
        • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
      • ► elokuu (3)
        • RatikkAppr6 on täällä taas!
        • Kulttuurin ja sotealan risteyksessä: vertaisohjaajakäsikirjan palvelumuotoilu ja tuottaminen
        • Juhlan tuntua Arabiassa
      • ► kesäkuu (3)
        • Kokemuksia keräämässä
        • Terveiset CIFAS: Producer's Academy 2022:sta
        • Gaalatunnelmaa Riihimäen Nuorisoteatterissa
      • ► toukokuu (3)
        • Vulvasta on vaikea puhua – etenkin poikkeusaikana
        • Sometusta lasten ja nuorten urheilutapahtumassa
        • Tarinat kulttuurituottajan taikavoimana
      • ► huhtikuu (3)
        • Markkinointialan kilpailujen kultaa metsästämässä
        • Aurinkoenergialla tuotettu bisse? – Ympäristö tarvitsee kulttuurituottajan osaamista
        • Terveisiä- näyttelyn tuotanto
      • ► maaliskuu (3)
        • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
        • Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
        • Omaehtoinen tapahtumanjärjestäminen ja rahoituksen hankkiminen
      • ► helmikuu (1)
        • Itsensä johtaminen nopeatempoisessa ympäristössä
      • ► tammikuu (3)
        • Itsensä johtaminen – Yksinkertaista paperilla, vaikeaa käytännössä
        • Töitä työhyvinvoinnin eteen
        • Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
    • ► 2021 (38)
      • ► joulukuu (3)
        • Taiteilijan ja tuottajan keskinäinen suhde määrittyy jo opiskeluaikana
        • Siis mitä – kuunteleeko kukaan?
        • Visuaalinen viestintä tuottajan työkaluna
      • ► marraskuu (7)
        • Lasten paloturvallisuusosaamista voidaan kasvattaa tapahtumilla
        • Markkinoinnin maailmaa Paviljongissa
        • Kulttuurilaitos matkalla hiilineutrauliuteen
        • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
        • Tunne Sävelet -lastenlaulukirja on saatettu painoon!
        • Kulttuurikesän täydeltä markkinointia ja itsensä johtamista
        • Tuottajat matkalla tulevaisuuteen!
      • ► lokakuu (2)
        • Viihdettä koronan aikaan eli miten pandemia muutti elokuva- ja tv-alan käytäntöjä
        • Sisällöntuotantoprojekti Instagramiin – aiheena vastuullisempi muoti
      • ► syyskuu (2)
        • Lahjoittajien sitouttaminen – Case: Roosa Nauha
        • Eräväsymystä - työajan seuranta oman jaksamisen mitoittamisessa
      • ► elokuu (4)
        • Elämyksellinen alueohjelmasisältö parantaa asiakaskokemusta festivaaleilla
        • Ulkoinen viestintä kolmannen sektorin tuotannossa: Höntsä - Silta Eteenpäin
        • Kulttuuritoimijoita yhdenvertaisuuden edistämisessä auttaisivat selkeät tavoitteet ja sanallistetut odotukset
        • Rakkaudesta lajiin - yksilön tapahtumaelämyksen vahvistamisessa virtuaalitapahtumissa
      • ► kesäkuu (1)
        • Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
      • ► toukokuu (8)
        • Unelmat treenikämpän ulkopuolella. Kuinka harrastajabändi voi tuoda toimintaansa mukaan lisää ammattimaisuutta?
        • Kuvataiteilijan työparina Mäntän Kuvataideviikoilla
        • Hyvä viestintä takaa onnistuneen materiaalituotannon markkinointikampanjassa
        • Luovan alan työaikaresursointiin uusi malli
        • Kansainvälisiä demotouhuja UNESCO’n vuosikokouksessa
        • Markkinointikampanja korumerkille
        • Sitouttaminen haastaa luovan alan organisaatioita
        • Itsestään oppiminen kantapään kautta
      • ► huhtikuu (2)
        • Viisi vinkkiä parempaan itsensä johtamiseen
        • Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa
      • ► maaliskuu (6)
        • Tapahtumakoordinaattorina koiratapahtumassa
        • Valokuvanäyttelyn tuottaminen
        • Etätöihin sopeutuminen
        • Data-analyysia kulttuurituottajalle
        • A project abroad
        • Tuottajasta Twitch-striimaajaksi
      • ► helmikuu (2)
        • Opettajana korona
        • Liikkeellä marraskuussa 2020 – yksi vuoden ainoista livefestivaaleista
      • ► tammikuu (1)
        • Luovuus valloilleen somessa
    • ► 2020 (31)
      • ► joulukuu (3)
        • Luova prosessi tutuksi
        • Tuottajana harrastajateatterissa
        • Sisäinen viestintä etätyössä
      • ► marraskuu (5)
        • Kaksoisvoittoon palvelumuotoilulla
        • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
        • Itsensä johtaminen – matka täydestä kalenterista tyhjiin sivuihin
        • Hanketuottamisen salat
        • Yhdistyksen apurahat haussa
      • ► lokakuu (5)
        • Aloittamisen vaikeus ja itsensä johtaminen
        • Hanketuottaja rakentaa ihmiselle merkityksellistä kulttuuritoimintaa
        • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
        • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
        • Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista
      • ► syyskuu (4)
        • Mitä sinä pelkäät?
        • Hostina Ruisrockissa 2019
        • Tapahtumasuunnittelua & trendejä
        • Varjagi-festivaali
      • ► elokuu (1)
        • Mitä kuuluu kulttuurille?
      • ► kesäkuu (3)
        • Romusta osaksi Slushin visuaalista ilmettä
        • Mainio tapa uusasiakashankintaan
        • Elämää opintojen aikana
      • ► toukokuu (3)
        • Tavoitteena hyvät (hää)bileet!
        • Muuri – toiminnallinen teos osana Helsinki Biennaalia
        • Risteilyjen täyteinen kevät – vai onko sittenkään
      • ► huhtikuu (4)
        • Kysytään tuotantopäälliköltä
        • Puhetta väkivaltaa vastaan
        • Väriä Helsingin yöelämään!
        • Vaikuttavaa nykyteatteria
      • ► maaliskuu (1)
        • Varrelle virran!
      • ► helmikuu (1)
        • Projektina tietopaketti Alakulttuurikeskus Loukon vapaaehtoisille
      • ► tammikuu (1)
        • Kulttuurituottaja klassisen musiikin konsertti-instituution ravistelijana
    • ▼ 2019 (57)
      • ▼ joulukuu (1)
        • Tuotantoassistenttina Warnerilla
      • ▼ marraskuu (8)
        • Solstice Festival - matka tunturin huipulle
        • Tuotantoharjoittelijana klassisen musiikin juhlassa
        • Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä
        • Kasetilla maailmankartalle
        • Vapaaehtoisten johtamista vihreämmän tapahtuman eteen
        • Tuotantoassistenttina Magnesia Festivalilla
        • Projektina verkkosivut henkilöbrändille
        • Tapahtumatuotannon yrittäjäksi
      • ▼ lokakuu (5)
        • Pää edellä syvään päähän – ensimmäinen tapahtumatuotantoni
        • Höntsäharrastamista helposti kaikkien saataville
        • Elokuvien ilosanomaa levittämässä
        • Höntsä-Fest 2018 – Jäähallille 45 päivässä!
        • Puistojuhlaa tuottamassa - Helsinki Pride 2019
      • ▼ syyskuu (5)
        • Tutkimusmatkalla XR:n maailmassa!
        • Tiimityötä TV-tuotannossa - Suurin pudottaja Suomi
        • BWWE - Best of Broadway and West End
        • Freelancerin verkkosivujen kehittäminen ja visuaalinen viestintä
        • E-urheilu - tuottajana tutkimassa uutta kasvavaa ilmiötä
      • ▼ elokuu (3)
        • Kiertuevastaavana vihreiden vaalikiertueella
        • Ensimmäinen projekti tuottajan kengissä
        • Vilkaisu hankemaailmaan
      • ▼ kesäkuu (9)
        • Tanssikoulun kilpailukoordinaattorin ajankäyttö hallintaan
        • Tapiola Sinfonietta – kaupunginorkesteri kiertueella
        • Tuotantosuunnittelun merkitys teatterituotannossa
        • XR Roadshow - kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina
        • Hankemaailmaan salsatanssin tahdissa
        • Hankkeen sponsorimaailmaan syventymässä
        • Rakkaudellista kohtaamista museossa
        • Kiasma—taiteilijan, yleisön & hermojen risteyskohta
        • Tuotantokoordinaattorina itseään johtamassa
      • ▼ toukokuu (10)
        • Metropolian 10-vuotisjuhlia tuottamassa
        • Esittävät taiteet lähemmäs yleisöä
        • Tulevaisuuden tuottajan taidot testissä
        • Tuottajana monitaiteisessa musiikkidraamassa
        • Viestintää Osuma-hankkeessa
        • Johtamiskokemuksia Slushista
        • Suunnitelmallista söpöyttä
        • Kokemuksia jooga- workshopista
        • Lasten luontosuhdetta vahvistetaan teatterin keinoin
        • Oppia voi myös teorian kautta
      • ▼ huhtikuu (4)
        • Ainutlaatuinen Seurasaaren Joulupolku muutoksen edessä!
        • Sosiaalisen median strategia kukkakaupalle
        • Oodi metsälle
        • Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman projektinhallinnan palvelumuotoilu
      • ▼ maaliskuu (8)
        • Uudenlainen ruokailu tapahtuma – Food Trail
        • Tuottajuus + peliala = <3
        • Kutitus-taidefestivaali 3-7.10.2018 Espoon kulttuurikeskuksessa
        • Minustakin kulttuurituottajaksi?
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • ▼ helmikuu (2)
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Mitä ovia Helsinki ja Metropolia ovat avanneet kulttuurin kentällä itselleni
      • ▼ tammikuu (2)
        • Katutanssia brunssilla ja OuluSporassa
        • Sosiaalisen median joulukalenteri Hiustarinoita parturi-kampaamolle
    • ► 2018 (39)
      • ► joulukuu (1)
        • Suunnittelua, muutoksia ja uuden opettelua - markkinointikäsikirja tanssiryhmälle
      • ► marraskuu (2)
        • Analyysien ja tutkimuksien verkko
        • VITUIXMÄN - mutta vain nimellisesti
      • ► lokakuu (1)
        • Producing photography in the Big Apple
      • ► syyskuu (1)
        • ”Kuka teistä on se kulttuurituottaja?”
      • ► kesäkuu (9)
        • Klubikulttuuri ei kannusta naisia soittamaan levyjä
        • Kahvilan perustaminen - Unelmista todeksi
        • Aurinkoiset Kustaankartanon Festarit
        • Kustaankartanon festarit osana Helsinki-päivää 2018, ennen H-hetkeä.
        • Arctic15 Routen ensiesitys
        • Kallio Kukki auringossa!
        • Uutta ja ihmeellistä
        • Showtanssijoiden sopimukset ja palkat kuntoon!
        • Vapaaehtoistapahtumaa rakentamassa
      • ► toukokuu (7)
        • Tuottaja = monitoiminainen
        • "Näyttely vartissa" - Äänimaailma
        • Jälkikäsittely ja projektin päättäminen
        • Viimeistelyjä vailla
        • “NÄYTTELY VARTISSA” -KUVAUKSET KANSALLISMUSEOLLA
        • Kanditeatteri on saatu päätökseen!
        • TerveysCasino häikäisi Sairaanhoitajapäivillä 2018
      • ► huhtikuu (2)
        • Yhdessä, enemmän, uutta - Kliffa2018
        • Ruukkipäivää vietetään jälleen tänä vuonna Salossa
      • ► maaliskuu (16)
        • Bisnespolku alkaa muovautua
        • Ensimmäistä kertaa Arabian katufestivaalilla
        • Kesän ykkösfestarit Kustaankartanossa
        • Vapaaehtoisvoimin Suomen suurimmaksi katutaidetapahtumaksi
        • Kallio Kukkii
        • Peltotiekeskustelu 22.2.-3.3.2018
        • Kanditeatterin alkutaipaleet
        • Opiskelijat totettavat Metropolian 10 vuotisjuhlat
        • Kuvaukset nurkan takana
        • Arctic15 verkostoitumistapahtuman tuotannossa - alku fiiliksiä
        • Henkilökohtaisen motivaation löytöretkellä
        • Sometyöskentelyä Zodiakilla
        • Kansallismuseolla videoidaan näyttelyt varttiin
        • Katufestivaalien lastenohjelman uudistamista
        • Kulttuurituottaja rikkomassa perinteisen messuosaston rajoja
        • Kustaankartanon festivaali osana Helsinki-päivää 12.6.2018.

    Avainsanat

    Arabian katufestivaali cultural management festivaalituotanto hanke hanketuottaja hanketuottaminen Helsinki-päivä Höntsä – silta eteenpäin! itsenäinen projekti itsensä johtaminen johtaminen Kansallismuseo korona Kulttuurialan projektityö kulttuurintuotanto kulttuurituotanto Kulttuurituottaja Kulttuurituottaja 2016 kulttuurituottaja 2017 kulttuurituottaja 2019 kulttuurituottaja YAMK kulttuurituottaja16 kulttuurituottajat Kustaankartanon festivaali kutu14 Kutu15 kutu16 Kutu17 kutu18 markkinointi Metropolia metropolia ammattikorkeakoulu näyttely vartissa opastusvideo opiskelija projekti projektityö sosiaalinen media tanssitaide tapahtumatuotanto Tuottajat18 Tuottajat20 vapaaehtoistyö viestintä yhteishaku

    © 2015 Metropolia Ammattikorkeakoulu


    Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa.

    Saavutettavuusseloste Tietosuojaseloste