Hyppää pääsisaltöön
Tulevaisuuden tuottajat

Metropolian blogit nostavat keskusteluun aiheita ammattikorkeakoulumme ja kumppaneidemme maailmasta: oppimisesta, työelämästä, yhteistyöstä, osaamisesta, uudistumisesta ja erilaisista kohtaamisista. Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa. Tervetuloa vuoropuheluun kanssamme!

  • Uusimmat postaukset
  • Blogit
  • Metropolian bloggaajat
Tulevaisuuden tuottajat
Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi
1

Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi

Veera Lindgren · 22.10.2020
Toimitusjohtaja rehtori Riitta Konkola avaa XR-keskuksen hanketuottaja Mira Simsiön seuratessa oikealla reunassa
Toimitusjohtaja rehtori Riitta Konkola avaa XR-keskuksen hanketuottaja Mira Simsiön seuratessa oikealla reunassa. Kuvaaja Meeri Lehto.

Hankkeissa tuottajana toimiminen voi olla hyvinkin erilaista ja vaihtelevaa työtä. Haastattelin aiheesta Mira Simsiötä, joka toimii tällä hetkellä Helsinki XR-Centerissä koordinaattorina viestinnän, markkinoinnin ja palveluiden parissa. Aloittaessaan hankkeessa, Mira toimi aluksi tuottajana. Haastattelussa pääset tutustumaan Mira Simsiön polkuun untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi, ja myöhemmin vielä koordinaattoriksi viestinnän, markkinoinnin ja palveluiden pariiin.

Ensimmäisenä Mira kertoi Helsinki XR Centeristä, hankkeesta, jossa hän työskentelee.

Helsinki XR Centeriä rahoittavat Metropolia Ammattikorkeakoulun lisäksi Helsingin kaupunki ja Business Finland. Hanketta operoi Metropolia yhdessä Finnish Virtual Reality Associationin kanssa. Helsinki XR Center on Pohjoismaiden suurin virtuaalitodellisuuteen keskittyvä keskus. Mira on ollut tässä hankkeessa töissä vuodesta 2019 asti, jolloin hän aloitti tuottajana, mutta nyt tekee markkinointia, viestintää ja palvelumuotoilua.

Kerro lyhyesti työstäsi. Millainen on työnkuvasi?

Olen viestintä- ja markkinointivastaava, vedän viestintä- ja tapahtumatiimiä sekä vastaan palveluista ja palveluiden kehittämisestä. Lisäksi toimin myös Arabian kampuksen kampuskoordinaattorina eli vastaan kampuksen kehittämisestä sekä kampukseen liittyvistä palveluista.

Mitä hyvää on olla tuottajana hankkeessa? Entä mitkä ovat huonompia puolia?

Hyvää hankkeessa olemisessa on se, että on todella monipuolinen toimintakenttä, eikä ole pelkästään tapahtumantuotantoa.

Huonoimpia puolia on se hektisyys, joka on aika yleistä tuottajan työssä, pitää saada nopeasti asioita kasaan.

Mikä työssäsi on vaikeinta?

Vaikeinta oli, kun tuli teknologiapainotteiseen hankkeeseen töihin ihan untuvikkona. Täytyy tunnustaa, etten oikeastaan tiennyt XR-alasta mitään. Mun on pitänyt omaksua todella paljon tietoa ja opiskella koko ala alusta loppuun. Mutta siitäkin selvittiin.

Mikä työssäsi on parasta? 

Ihan parasta on tietysti meidän monipuolinen tiimi ja työkaverit. Mä oon sellainen ihmisihminen.

Millainen on tavanomainen työpäiväsi?

Siihen kuuluu paljon sähköpostien purkamista, kysymyksiin vastailua, tulee paljon kyselyjä mm. tiloista ja tapahtumista. Sitten on erilaisia tapaamisia ja kehittämispalavereja liittyen XR Centeriin ja kampukseen. Lisäksi vielä nettisivujen ja somen päivitystä sekä viestinnän suunnittelua.

Miten päädyit alalle ja juuri kyseiseen hankkeeseen? 

Päädyin hanketuottajaksi vuonna 2018 opintojen kautta, kun opiskelin myös kulttuurituottajaksi Metropoliassa. Ennen valmistumista kirjoitin opinnäytetyön Höntsä – Silta eteenpäin -hankkeessa, jossa sitten tein ison jäähallitapahtuman. Siihen aikaan olin Metropolia Ammattikorkeakoulun TKI-yksikön (tutkimus,- kehittämis ja innovaatio -yksikkö) kanssa samoissa tiloissa töissä ja he pyysivät tuottajaksi alkavaan uuteen hankkeeseen, eli Helsinki XR Centeriin. Eli siis työt poikivat töitä. Ensin tein hankkeessa tuottajan töitä vuoden verran ja sitten siirryin kampuskoordinaattoriksi.

Mitä haluat tehdä tulevaisuudessa? 

Haluaisin tehdä viestinnän ja markkinoinnin kanssa enemmän töitä. Luultavasti suoritan maisterinopinnot jossakin kohtaa. Haluaisin jatkaa teknologiapainotteisella alalla.

Kuvaile itseäsi kolmella sanalla. 

Oon sellainen kaikkien kaveri, eli ystävällinen, sydämellinen ja kova tekemään töitä.

Mikä on yksi urasi huippuhetkistä? 

Kyllä mun uran yksi huippuhetkistä on ollut tässä hankkeessa, meidän viimevuotinen Match Up 2019 tapahtuma Arabian kampuksella. Olin vastaava tuottaja, mukana oli kymmeniä yhteistyötahoja, sekä monia kansainvälisiä puhujia. Se oli Suomen suurin virtuaalitodellisuuteen keskittyvä tapahtuma.

ESR-hankkeiden ohella Metropoliassa on paljon muitakin projekteja ja ulkopuolisella rahalla tehtävää toimintaa. Millaisia asioita tuottajan osaamiskansioon pitäisi kerätä, jotta niihin pääsee kiinni? 

Silloin kun itse opiskelin niin ei juurikaan käyty hankkeisiin liittyviä asioita läpi. ESR-hankkeissa ei voi muuta kun oppia paljon, niissä on todella paljon paperitöitä. Osaamiskansioon tulisi kerätä ymmärrystä rahoittajista, ketkä myöntää rahoituksia, miten prosessi toimii alusta loppuun. Sekä rahoitusinstrumentit, mistä haetaan rahoitukset ja milloin. Hankekieli ja sanasto on erilaista, niitä kannattaa kerätä tietoon, kuten esimerkiksi ESR (=Euroopan sosiaalirahasto) ja EAKR (Euroopan aluekehitysrahasto) ja muita erilaisia lyhenteitä.

Olisiko sulla antaa tähän loppuun vielä jotain vinkkejä juuri aloittaneelle kulttuurituottajalle?

Älkää ikinä polttako itseänne loppuun! Hyvä työtekijä pitää itsestään huolta.  Pitää osata sanoa ei silloin kun on liikaa. Kaikkeen ei tarvitse sanoa joo. Hyvä tuottaja pistää myös oman hyvinvoinnin edelle. Kun huolehtii itsestään, huolehtii myös töistään. Me riitämme tällaisina, kun me olemme.

Kiitos paljon Mira Simsiö haastattelusta!

Haastattelussa koordinaattori Simsiö, Metropolia Ammattikorkeakoulu, Arabian kampuskoordinaattori. Haastattelijana Veera Lindgren, Metropolia Ammattikorkeakoulun kulttuurituotannon ensimmäisen vuoden opiskelija.

hanketuottajahanketuottaminenTuottajat20XR-kenttä suomessa

1 Kommentti

  • Hanketuottajien ammattikunta vankassa nousussa – Osuma says: 6.4.2021 at 08:58

    […] Lindgren, Veera (2020) Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi. Tulevaisuuden tuottajat. Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi 22.10.2020. Metropolia ammattikorkeakoulu. https://blogit.metropolia.fi/tulevaisuudentuottajat/2020/10/22/untuvikosta-suomen-suurimman-xr-tapah… […]

    Reply

Kommentoi Peru vastaus

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä:

  • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
    Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
    31.3.2022
  • Helsinki Pride 2023: Nuorten Drop-in DJ-Workshop
    Helsinki Pride 2023: Nuorten Drop-in DJ-Workshop
    14.6.2023
  • Osuma – hankkeen tuottajana toiminut Riikka Wallin hymy huulillaan työn touhussa
    Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
    13.10.2020

Kulttuurituotannon bloggaajat

Bloggaajat ovat Metropolian kulttuurituotannon opiskelijoita. Blogeissa kurkistetaan kulissien taakse, esitellään tuotantoja ja ajankohtaisia kulttuuritapahtumia. Opiskelijat kertovat kulttuurituotannon opiskelusta Metropoliassa ja siitä mitä tuotannoissa sekä projekteissa tapahtuu.

Uusimmat jutut

  • Projektin aikana yövyin mm. teltassa Sipoon Kaunissaarella. Tutustuin saaren palveluihin ja pohdin saaren saavutettavuutta sekä viihtyvyyttä. Kahden päivän retkellä ehdin nauttia kauniista saaristomaisemista. (Kuvat: Malena Lindgren)

    Oletko jo miettinyt omaa brändi-identiteettiäsi?

    15.8.2023
  • Yhteiskuva METKAn Speksin 2022 työryhmästä

    Speksin huumaa tuottajan linssin läpi

    3.7.2023
  • One size does not fit all

    19.6.2023

Arkisto

  • ▼2023 (29)
    • ▼ elokuu (1)
      • Oletko jo miettinyt omaa brändi-identiteettiäsi?
    • ▼ heinäkuu (1)
      • Speksin huumaa tuottajan linssin läpi
    • ▼ kesäkuu (4)
      • One size does not fit all
      • Helsinki Pride 2023: Nuorten Drop-in DJ-Workshop
      • Elisaari - Veneilijöiden virkistyskohteesta kaupunkilaisten kulttuurikohteeksi
      • Itsenäinen projekti 3: Toiminimen perustaminen, kevytyrittäjyys kulttuurialalla
    • ▼ toukokuu (6)
      • Kokouksien ja juhlien tulevaisuuden palveluvalikoimaa värittää laadukas palvelukokemus
      • Kiinnostavan henkilöbrändin luominen
      • Kuuselan kulttuurikoulu uutta yhteisöllisyyttä luomassa
      • Tuottajan työssä Suomen Partiolaisissa
      • VR-, AR- ja MR-sisällöt osana fyysistä tapahtumaa – Mitä tapahtumajärjestäjän tulisi tietää XR-sisällöistä
      • Jalkapalloa hyvän asian puolesta
    • ▼ huhtikuu (9)
      • Espoonlahden kesätapahtumat - yhteisö etusijalla
      • Digimarkkinointia yläasteikäisille
      • Loistavan vapaaehtoispäivän johtaminen
      • Toimiva viestintä on jokaisen tuotannon A ja O
      • Mikä Mitäs Mitäs Mitäs?
      • Omaehtoisen pienfestivaalin järjestäminen
      • Joskus voi tehdä oikeita asioita, mutta väärään aikaan
      • Shadowplay – 40-vuotta – Indie-pioneerin juhlavuosi
      • Klassisen konserttituotannon pyörteissä
    • ▼ maaliskuu (7)
      • METKAn Speksi – vapaaehtoisia johtamassa
      • Kesä kuvauksissa - tuotantoharjoittelijana tv-tuotannossa
      • Omaehtoisuus, kyvykkyys ja yhteisöllisyys työelämässä
      • Tuotantoharjoittelijana Kansallisoopperalla
      • Toisen roska on toisen ilo
      • Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina
      • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
    • ▼ helmikuu (1)
      • Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu
  • ►2022 (26)
    • ► joulukuu (1)
      • Rohkeasti pöhinän keskelle
    • ► marraskuu (1)
      • VegeXmasia tuottamassa
    • ► lokakuu (2)
      • periglitch ⊂ verkko - esitystaidetta epätyypillisessä ympäristössä | projektijohtaminen taiteellisena suunnittelijana
      • Tuurin Tärinät 2022
    • ► syyskuu (3)
      • Onnistunut perehdytys kiinnittää tapahtumateknisen osaajan organisaatioon
      • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
      • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
    • ► elokuu (3)
      • RatikkAppr6 on täällä taas!
      • Kulttuurin ja sotealan risteyksessä: vertaisohjaajakäsikirjan palvelumuotoilu ja tuottaminen
      • Juhlan tuntua Arabiassa
    • ► kesäkuu (3)
      • Kokemuksia keräämässä
      • Terveiset CIFAS: Producer's Academy 2022:sta
      • Gaalatunnelmaa Riihimäen Nuorisoteatterissa
    • ► toukokuu (3)
      • Vulvasta on vaikea puhua – etenkin poikkeusaikana
      • Sometusta lasten ja nuorten urheilutapahtumassa
      • Tarinat kulttuurituottajan taikavoimana
    • ► huhtikuu (3)
      • Markkinointialan kilpailujen kultaa metsästämässä
      • Aurinkoenergialla tuotettu bisse? – Ympäristö tarvitsee kulttuurituottajan osaamista
      • Terveisiä- näyttelyn tuotanto
    • ► maaliskuu (3)
      • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
      • Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
      • Omaehtoinen tapahtumanjärjestäminen ja rahoituksen hankkiminen
    • ► helmikuu (1)
      • Itsensä johtaminen nopeatempoisessa ympäristössä
    • ► tammikuu (3)
      • Itsensä johtaminen – Yksinkertaista paperilla, vaikeaa käytännössä
      • Töitä työhyvinvoinnin eteen
      • Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
  • ►2021 (38)
    • ► joulukuu (3)
      • Taiteilijan ja tuottajan keskinäinen suhde määrittyy jo opiskeluaikana
      • Siis mitä – kuunteleeko kukaan?
      • Visuaalinen viestintä tuottajan työkaluna
    • ► marraskuu (7)
      • Lasten paloturvallisuusosaamista voidaan kasvattaa tapahtumilla
      • Markkinoinnin maailmaa Paviljongissa
      • Kulttuurilaitos matkalla hiilineutrauliuteen
      • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
      • Tunne Sävelet -lastenlaulukirja on saatettu painoon!
      • Kulttuurikesän täydeltä markkinointia ja itsensä johtamista
      • Tuottajat matkalla tulevaisuuteen!
    • ► lokakuu (2)
      • Viihdettä koronan aikaan eli miten pandemia muutti elokuva- ja tv-alan käytäntöjä
      • Sisällöntuotantoprojekti Instagramiin – aiheena vastuullisempi muoti
    • ► syyskuu (2)
      • Lahjoittajien sitouttaminen – Case: Roosa Nauha
      • Eräväsymystä - työajan seuranta oman jaksamisen mitoittamisessa
    • ► elokuu (4)
      • Elämyksellinen alueohjelmasisältö parantaa asiakaskokemusta festivaaleilla
      • Ulkoinen viestintä kolmannen sektorin tuotannossa: Höntsä - Silta Eteenpäin
      • Kulttuuritoimijoita yhdenvertaisuuden edistämisessä auttaisivat selkeät tavoitteet ja sanallistetut odotukset
      • Rakkaudesta lajiin - yksilön tapahtumaelämyksen vahvistamisessa virtuaalitapahtumissa
    • ► kesäkuu (1)
      • Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
    • ► toukokuu (8)
      • Unelmat treenikämpän ulkopuolella. Kuinka harrastajabändi voi tuoda toimintaansa mukaan lisää ammattimaisuutta?
      • Kuvataiteilijan työparina Mäntän Kuvataideviikoilla
      • Hyvä viestintä takaa onnistuneen materiaalituotannon markkinointikampanjassa
      • Luovan alan työaikaresursointiin uusi malli
      • Kansainvälisiä demotouhuja UNESCO’n vuosikokouksessa
      • Markkinointikampanja korumerkille
      • Sitouttaminen haastaa luovan alan organisaatioita
      • Itsestään oppiminen kantapään kautta
    • ► huhtikuu (2)
      • Viisi vinkkiä parempaan itsensä johtamiseen
      • Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa
    • ► maaliskuu (6)
      • Tapahtumakoordinaattorina koiratapahtumassa
      • Valokuvanäyttelyn tuottaminen
      • Etätöihin sopeutuminen
      • Data-analyysia kulttuurituottajalle
      • A project abroad
      • Tuottajasta Twitch-striimaajaksi
    • ► helmikuu (2)
      • Opettajana korona
      • Liikkeellä marraskuussa 2020 – yksi vuoden ainoista livefestivaaleista
    • ► tammikuu (1)
      • Luovuus valloilleen somessa
  • ▼2020 (31)
    • ▼ joulukuu (3)
      • Luova prosessi tutuksi
      • Tuottajana harrastajateatterissa
      • Sisäinen viestintä etätyössä
    • ▼ marraskuu (5)
      • Kaksoisvoittoon palvelumuotoilulla
      • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
      • Itsensä johtaminen – matka täydestä kalenterista tyhjiin sivuihin
      • Hanketuottamisen salat
      • Yhdistyksen apurahat haussa
    • ▼ lokakuu (5)
      • Aloittamisen vaikeus ja itsensä johtaminen
      • Hanketuottaja rakentaa ihmiselle merkityksellistä kulttuuritoimintaa
      • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
      • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
      • Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista
    • ▼ syyskuu (4)
      • Mitä sinä pelkäät?
      • Hostina Ruisrockissa 2019
      • Tapahtumasuunnittelua & trendejä
      • Varjagi-festivaali
    • ▼ elokuu (1)
      • Mitä kuuluu kulttuurille?
    • ▼ kesäkuu (3)
      • Romusta osaksi Slushin visuaalista ilmettä
      • Mainio tapa uusasiakashankintaan
      • Elämää opintojen aikana
    • ▼ toukokuu (3)
      • Tavoitteena hyvät (hää)bileet!
      • Muuri – toiminnallinen teos osana Helsinki Biennaalia
      • Risteilyjen täyteinen kevät – vai onko sittenkään
    • ▼ huhtikuu (4)
      • Kysytään tuotantopäälliköltä
      • Puhetta väkivaltaa vastaan
      • Väriä Helsingin yöelämään!
      • Vaikuttavaa nykyteatteria
    • ▼ maaliskuu (1)
      • Varrelle virran!
    • ▼ helmikuu (1)
      • Projektina tietopaketti Alakulttuurikeskus Loukon vapaaehtoisille
    • ▼ tammikuu (1)
      • Kulttuurituottaja klassisen musiikin konsertti-instituution ravistelijana
  • ►2019 (57)
    • ► joulukuu (1)
      • Tuotantoassistenttina Warnerilla
    • ► marraskuu (8)
      • Solstice Festival - matka tunturin huipulle
      • Tuotantoharjoittelijana klassisen musiikin juhlassa
      • Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä
      • Kasetilla maailmankartalle
      • Vapaaehtoisten johtamista vihreämmän tapahtuman eteen
      • Tuotantoassistenttina Magnesia Festivalilla
      • Projektina verkkosivut henkilöbrändille
      • Tapahtumatuotannon yrittäjäksi
    • ► lokakuu (5)
      • Pää edellä syvään päähän – ensimmäinen tapahtumatuotantoni
      • Höntsäharrastamista helposti kaikkien saataville
      • Elokuvien ilosanomaa levittämässä
      • Höntsä-Fest 2018 – Jäähallille 45 päivässä!
      • Puistojuhlaa tuottamassa - Helsinki Pride 2019
    • ► syyskuu (5)
      • Tutkimusmatkalla XR:n maailmassa!
      • Tiimityötä TV-tuotannossa - Suurin pudottaja Suomi
      • BWWE - Best of Broadway and West End
      • Freelancerin verkkosivujen kehittäminen ja visuaalinen viestintä
      • E-urheilu - tuottajana tutkimassa uutta kasvavaa ilmiötä
    • ► elokuu (3)
      • Kiertuevastaavana vihreiden vaalikiertueella
      • Ensimmäinen projekti tuottajan kengissä
      • Vilkaisu hankemaailmaan
    • ► kesäkuu (9)
      • Tanssikoulun kilpailukoordinaattorin ajankäyttö hallintaan
      • Tapiola Sinfonietta – kaupunginorkesteri kiertueella
      • Tuotantosuunnittelun merkitys teatterituotannossa
      • XR Roadshow - kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina
      • Hankemaailmaan salsatanssin tahdissa
      • Hankkeen sponsorimaailmaan syventymässä
      • Rakkaudellista kohtaamista museossa
      • Kiasma—taiteilijan, yleisön & hermojen risteyskohta
      • Tuotantokoordinaattorina itseään johtamassa
    • ► toukokuu (10)
      • Metropolian 10-vuotisjuhlia tuottamassa
      • Esittävät taiteet lähemmäs yleisöä
      • Tulevaisuuden tuottajan taidot testissä
      • Tuottajana monitaiteisessa musiikkidraamassa
      • Viestintää Osuma-hankkeessa
      • Johtamiskokemuksia Slushista
      • Suunnitelmallista söpöyttä
      • Kokemuksia jooga- workshopista
      • Lasten luontosuhdetta vahvistetaan teatterin keinoin
      • Oppia voi myös teorian kautta
    • ► huhtikuu (4)
      • Ainutlaatuinen Seurasaaren Joulupolku muutoksen edessä!
      • Sosiaalisen median strategia kukkakaupalle
      • Oodi metsälle
      • Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman projektinhallinnan palvelumuotoilu
    • ► maaliskuu (8)
      • Uudenlainen ruokailu tapahtuma – Food Trail
      • Tuottajuus + peliala = <3
      • Kutitus-taidefestivaali 3-7.10.2018 Espoon kulttuurikeskuksessa
      • Minustakin kulttuurituottajaksi?
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
    • ► helmikuu (2)
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Mitä ovia Helsinki ja Metropolia ovat avanneet kulttuurin kentällä itselleni
    • ► tammikuu (2)
      • Katutanssia brunssilla ja OuluSporassa
      • Sosiaalisen median joulukalenteri Hiustarinoita parturi-kampaamolle
  • ►2018 (39)
    • ► joulukuu (1)
      • Suunnittelua, muutoksia ja uuden opettelua - markkinointikäsikirja tanssiryhmälle
    • ► marraskuu (2)
      • Analyysien ja tutkimuksien verkko
      • VITUIXMÄN - mutta vain nimellisesti
    • ► lokakuu (1)
      • Producing photography in the Big Apple
    • ► syyskuu (1)
      • ”Kuka teistä on se kulttuurituottaja?”
    • ► kesäkuu (9)
      • Klubikulttuuri ei kannusta naisia soittamaan levyjä
      • Kahvilan perustaminen - Unelmista todeksi
      • Aurinkoiset Kustaankartanon Festarit
      • Kustaankartanon festarit osana Helsinki-päivää 2018, ennen H-hetkeä.
      • Arctic15 Routen ensiesitys
      • Kallio Kukki auringossa!
      • Uutta ja ihmeellistä
      • Showtanssijoiden sopimukset ja palkat kuntoon!
      • Vapaaehtoistapahtumaa rakentamassa
    • ► toukokuu (7)
      • Tuottaja = monitoiminainen
      • "Näyttely vartissa" - Äänimaailma
      • Jälkikäsittely ja projektin päättäminen
      • Viimeistelyjä vailla
      • “NÄYTTELY VARTISSA” -KUVAUKSET KANSALLISMUSEOLLA
      • Kanditeatteri on saatu päätökseen!
      • TerveysCasino häikäisi Sairaanhoitajapäivillä 2018
    • ► huhtikuu (2)
      • Yhdessä, enemmän, uutta - Kliffa2018
      • Ruukkipäivää vietetään jälleen tänä vuonna Salossa
    • ► maaliskuu (16)
      • Bisnespolku alkaa muovautua
      • Ensimmäistä kertaa Arabian katufestivaalilla
      • Kesän ykkösfestarit Kustaankartanossa
      • Vapaaehtoisvoimin Suomen suurimmaksi katutaidetapahtumaksi
      • Kallio Kukkii
      • Peltotiekeskustelu 22.2.-3.3.2018
      • Kanditeatterin alkutaipaleet
      • Opiskelijat totettavat Metropolian 10 vuotisjuhlat
      • Kuvaukset nurkan takana
      • Arctic15 verkostoitumistapahtuman tuotannossa - alku fiiliksiä
      • Henkilökohtaisen motivaation löytöretkellä
      • Sometyöskentelyä Zodiakilla
      • Kansallismuseolla videoidaan näyttelyt varttiin
      • Katufestivaalien lastenohjelman uudistamista
      • Kulttuurituottaja rikkomassa perinteisen messuosaston rajoja
      • Kustaankartanon festivaali osana Helsinki-päivää 12.6.2018.

Avainsanat

Arabian katufestivaali brändi cultural management festivaalituotanto hanke hanketuottaja hanketuottaminen itsenäinen projekti itsensä johtaminen johtaminen Kansallismuseo Kulttuurialan projektityö kulttuurintuotanto kulttuurituotanto Kulttuurituottaja kulttuurituottaja 18 Kulttuurituottaja 2016 kulttuurituottaja 2017 kulttuurituottaja 2019 kulttuurituottaja 2020 kulttuurituottaja YAMK kulttuurituottaja16 kulttuurituottajat Kutu15 kutu16 Kutu17 kutu18 markkinointi Metropolia metropolia ammattikorkeakoulu näyttely vartissa opastusvideo opiskelija projekti projektityö sisällöntuotanto sosiaalinen media tanssitaide tapahtumatuotanto Tuottajat18 Tuottajat20 tv-tuotanto vapaaehtoistyö viestintä yhteishaku

© 2015 Metropolia Ammattikorkeakoulu


Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa.

Saavutettavuusseloste Tietosuojaseloste