Hyppää pääsisaltöön
Tulevaisuuden tuottajat

Metropolian blogit nostavat keskusteluun aiheita ammattikorkeakoulumme ja kumppaneidemme maailmasta: oppimisesta, työelämästä, yhteistyöstä, osaamisesta, uudistumisesta ja erilaisista kohtaamisista. Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa. Tervetuloa vuoropuheluun kanssamme!

  • Uusimmat postaukset
  • Blogit
  • Metropolian bloggaajat
Tulevaisuuden tuottajat
Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi
0

Producing photography in the Big Apple

Sonja Immonen · 8.10.2018

My Independent Project took place at Theo Wenner Studio in New York. Theo Wenner Studio is a photography studio specialized in still and moving image. The assignments mainly include high fashion photography, consisting editorials, advertising, campaigns, portraiture, look books and music videos. Above that the studio is producing different book and zine projects. The studio has also been working the early pre-production for movie production.

The perspective of my Independent Project was to study leadership and project management in photography production, understand the meaning of self-management in a position of a leader of the production and see all of this with an international perspective.

 

I was working in a position of Production Coordinator. My job was to continue supporting the studio manager in leading and managing the photo production process. My position enabled me to see leadership of large-scale photography production close by and gave me understanding about different methods of project management and leadership in United States.

New York is a true melting pot, as it is known to be. The creative industry is not comparable to any other city I’ve ever been into. The creative sector feels extremely powerful and there is a foothold for every small business. Americans, especially New Yorkers, are very used to working in multicultural atmosphere. Finns and Americans share many common traits in the working culture. Both countries believe that we are created equal and that is mirrored to the workplaces. It is very easy to catch the extroverted culture very fast: what is easier than talking about yourself, both in business and pleasure?

My conclusion of the project was that there are multiple levels of management roles. The more there are hierarchies in the industry, the more there are management and leadership levels. Nearly every party have their agents to manage the work flow, which gives the massive photography industry its stru

 

cture. All the industries where there are plenty of different types of agencies, requires also special expertise. Especially in the expertise work, a lot of self-management skills are needed. In that field it is crucial to understand how self-directed team is to be led.

I strongly recommend everyone to take a risk, throw themselves into the deep end and seek work place from abroad. During my year in New York I have learned managing photographic projects from inception to completion. I consider myself leaving from Finland as a production student and coming back home as a professional producer. That is the shortest way to describe my year in Theo Wenner Studio.

www.theowennerstudio.com

 

internationalleadershipPhotography productionproject managementself-management

Ei kommentteja

    Kommentoi Peru vastaus

    Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä:

    • DMW
      A project abroad
      18.3.2021
    • IMG_0761_Original
      Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
      7.6.2021
    • kulttuuritalo-yleisoa
      Kesä artistituotannon parissa – kolme tärppiä…
      1.11.2023

    Kulttuurituotannon bloggaajat

    Bloggaajat ovat Metropolian kulttuurituotannon opiskelijoita. Blogeissa kurkistetaan kulissien taakse, esitellään tuotantoja ja ajankohtaisia kulttuuritapahtumia. Opiskelijat kertovat kulttuurituotannon opiskelusta Metropoliassa ja siitä mitä tuotannoissa sekä projekteissa tapahtuu.

    Uusimmat jutut

    • Piirroskuvassa Demoni ry:n maskotti Kuutti kylpee iloisena kahvikupassa aurinkovarjon alla cocktail kädessään.

      Sisällöntuottajana Demoni ry:n kulttuurilehti Kultissa

      4.12.2023
    • TV-tuotannossa työskentely vaatii hyvää itsensä johtamista – mielen hallinta on vain yksi osa-alue

      28.11.2023
    • The Voice Of Finlandin tuotannossa huomiotiin kestävä kehitys Kuva:Noora Kiiskinen

      Kestävä kehitys Tv-tuotannossa

      24.11.2023

    Arkisto

    • ▼2023 (37)
      • ▼ joulukuu (1)
        • Sisällöntuottajana Demoni ry:n kulttuurilehti Kultissa
      • ▼ marraskuu (8)
        • TV-tuotannossa työskentely vaatii hyvää itsensä johtamista – mielen hallinta on vain yksi osa-alue
        • Kestävä kehitys Tv-tuotannossa
        • Miksi tulevaisuusajattelu on tärkeää kulttuurialalla?
        • Instagram haltuun: kolme vinkkiä ammattilais- tai yritystilin käyttöön
        • Intohimoa ja niukkuutta – kokemus mahdollisuuksien puutteesta taideorganisaation kehittämisen haasteena
        • Kulttuurituottajana museossa
        • Kesä artistituotannon parissa – kolme tärppiä itsensä johtamiseen työelämässä
        • Voiko tuottajasta tulla sittenkin viestijä?
      • ▼ lokakuu (1)
        • Brändikirja: Yrityksen sydän ja sielu - kokemukseni kauneusalan projektissa
      • ▼ elokuu (1)
        • Oletko jo miettinyt omaa brändi-identiteettiäsi?
      • ▼ heinäkuu (1)
        • Speksin huumaa tuottajan linssin läpi
      • ▼ kesäkuu (4)
        • One size does not fit all
        • Helsinki Pride 2023: Nuorten Drop-in DJ-Workshop
        • Elisaari - Veneilijöiden virkistyskohteesta kaupunkilaisten kulttuurikohteeksi
        • Itsenäinen projekti 3: Toiminimen perustaminen, kevytyrittäjyys kulttuurialalla
      • ▼ toukokuu (6)
        • Kokouksien ja juhlien tulevaisuuden palveluvalikoimaa värittää laadukas palvelukokemus
        • Kiinnostavan henkilöbrändin luominen
        • Kuuselan kulttuurikoulu uutta yhteisöllisyyttä luomassa
        • Tuottajan työssä Suomen Partiolaisissa
        • VR-, AR- ja MR-sisällöt osana fyysistä tapahtumaa – Mitä tapahtumajärjestäjän tulisi tietää XR-sisällöistä
        • Jalkapalloa hyvän asian puolesta
      • ▼ huhtikuu (9)
        • Espoonlahden kesätapahtumat - yhteisö etusijalla
        • Digimarkkinointia yläasteikäisille
        • Loistavan vapaaehtoispäivän johtaminen
        • Toimiva viestintä on jokaisen tuotannon A ja O
        • Mikä Mitäs Mitäs Mitäs?
        • Omaehtoisen pienfestivaalin järjestäminen
        • Joskus voi tehdä oikeita asioita, mutta väärään aikaan
        • Shadowplay – 40-vuotta – Indie-pioneerin juhlavuosi
        • Klassisen konserttituotannon pyörteissä
      • ▼ maaliskuu (5)
        • METKAn Speksi – vapaaehtoisia johtamassa
        • Tuotantoharjoittelijana Kansallisoopperalla
        • Toisen roska on toisen ilo
        • Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina
        • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
      • ▼ helmikuu (1)
        • Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu
    • ►2022 (26)
      • ► joulukuu (1)
        • Rohkeasti pöhinän keskelle
      • ► marraskuu (1)
        • VegeXmasia tuottamassa
      • ► lokakuu (2)
        • periglitch ⊂ verkko - esitystaidetta epätyypillisessä ympäristössä | projektijohtaminen taiteellisena suunnittelijana
        • Tuurin Tärinät 2022
      • ► syyskuu (3)
        • Onnistunut perehdytys kiinnittää tapahtumateknisen osaajan organisaatioon
        • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
        • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
      • ► elokuu (3)
        • RatikkAppr6 on täällä taas!
        • Kulttuurin ja sotealan risteyksessä: vertaisohjaajakäsikirjan palvelumuotoilu ja tuottaminen
        • Juhlan tuntua Arabiassa
      • ► kesäkuu (3)
        • Kokemuksia keräämässä
        • Terveiset CIFAS: Producer's Academy 2022:sta
        • Gaalatunnelmaa Riihimäen Nuorisoteatterissa
      • ► toukokuu (3)
        • Vulvasta on vaikea puhua – etenkin poikkeusaikana
        • Sometusta lasten ja nuorten urheilutapahtumassa
        • Tarinat kulttuurituottajan taikavoimana
      • ► huhtikuu (3)
        • Markkinointialan kilpailujen kultaa metsästämässä
        • Aurinkoenergialla tuotettu bisse? – Ympäristö tarvitsee kulttuurituottajan osaamista
        • Terveisiä- näyttelyn tuotanto
      • ► maaliskuu (3)
        • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
        • Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
        • Omaehtoinen tapahtumanjärjestäminen ja rahoituksen hankkiminen
      • ► helmikuu (1)
        • Itsensä johtaminen nopeatempoisessa ympäristössä
      • ► tammikuu (3)
        • Itsensä johtaminen – Yksinkertaista paperilla, vaikeaa käytännössä
        • Töitä työhyvinvoinnin eteen
        • Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
    • ►2021 (38)
      • ► joulukuu (3)
        • Taiteilijan ja tuottajan keskinäinen suhde määrittyy jo opiskeluaikana
        • Siis mitä – kuunteleeko kukaan?
        • Visuaalinen viestintä tuottajan työkaluna
      • ► marraskuu (7)
        • Lasten paloturvallisuusosaamista voidaan kasvattaa tapahtumilla
        • Markkinoinnin maailmaa Paviljongissa
        • Kulttuurilaitos matkalla hiilineutrauliuteen
        • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
        • Tunne Sävelet -lastenlaulukirja on saatettu painoon!
        • Kulttuurikesän täydeltä markkinointia ja itsensä johtamista
        • Tuottajat matkalla tulevaisuuteen!
      • ► lokakuu (2)
        • Viihdettä koronan aikaan eli miten pandemia muutti elokuva- ja tv-alan käytäntöjä
        • Sisällöntuotantoprojekti Instagramiin – aiheena vastuullisempi muoti
      • ► syyskuu (2)
        • Lahjoittajien sitouttaminen – Case: Roosa Nauha
        • Eräväsymystä - työajan seuranta oman jaksamisen mitoittamisessa
      • ► elokuu (4)
        • Elämyksellinen alueohjelmasisältö parantaa asiakaskokemusta festivaaleilla
        • Ulkoinen viestintä kolmannen sektorin tuotannossa: Höntsä - Silta Eteenpäin
        • Kulttuuritoimijoita yhdenvertaisuuden edistämisessä auttaisivat selkeät tavoitteet ja sanallistetut odotukset
        • Rakkaudesta lajiin - yksilön tapahtumaelämyksen vahvistamisessa virtuaalitapahtumissa
      • ► kesäkuu (1)
        • Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
      • ► toukokuu (8)
        • Unelmat treenikämpän ulkopuolella. Kuinka harrastajabändi voi tuoda toimintaansa mukaan lisää ammattimaisuutta?
        • Kuvataiteilijan työparina Mäntän Kuvataideviikoilla
        • Hyvä viestintä takaa onnistuneen materiaalituotannon markkinointikampanjassa
        • Luovan alan työaikaresursointiin uusi malli
        • Kansainvälisiä demotouhuja UNESCO’n vuosikokouksessa
        • Markkinointikampanja korumerkille
        • Sitouttaminen haastaa luovan alan organisaatioita
        • Itsestään oppiminen kantapään kautta
      • ► huhtikuu (2)
        • Viisi vinkkiä parempaan itsensä johtamiseen
        • Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa
      • ► maaliskuu (6)
        • Tapahtumakoordinaattorina koiratapahtumassa
        • Valokuvanäyttelyn tuottaminen
        • Etätöihin sopeutuminen
        • Data-analyysia kulttuurituottajalle
        • A project abroad
        • Tuottajasta Twitch-striimaajaksi
      • ► helmikuu (2)
        • Opettajana korona
        • Liikkeellä marraskuussa 2020 – yksi vuoden ainoista livefestivaaleista
      • ► tammikuu (1)
        • Luovuus valloilleen somessa
    • ►2020 (31)
      • ► joulukuu (3)
        • Luova prosessi tutuksi
        • Tuottajana harrastajateatterissa
        • Sisäinen viestintä etätyössä
      • ► marraskuu (5)
        • Kaksoisvoittoon palvelumuotoilulla
        • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
        • Itsensä johtaminen – matka täydestä kalenterista tyhjiin sivuihin
        • Hanketuottamisen salat
        • Yhdistyksen apurahat haussa
      • ► lokakuu (5)
        • Aloittamisen vaikeus ja itsensä johtaminen
        • Hanketuottaja rakentaa ihmiselle merkityksellistä kulttuuritoimintaa
        • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
        • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
        • Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista
      • ► syyskuu (4)
        • Mitä sinä pelkäät?
        • Hostina Ruisrockissa 2019
        • Tapahtumasuunnittelua & trendejä
        • Varjagi-festivaali
      • ► elokuu (1)
        • Mitä kuuluu kulttuurille?
      • ► kesäkuu (3)
        • Romusta osaksi Slushin visuaalista ilmettä
        • Mainio tapa uusasiakashankintaan
        • Elämää opintojen aikana
      • ► toukokuu (3)
        • Tavoitteena hyvät (hää)bileet!
        • Muuri – toiminnallinen teos osana Helsinki Biennaalia
        • Risteilyjen täyteinen kevät – vai onko sittenkään
      • ► huhtikuu (4)
        • Kysytään tuotantopäälliköltä
        • Puhetta väkivaltaa vastaan
        • Väriä Helsingin yöelämään!
        • Vaikuttavaa nykyteatteria
      • ► maaliskuu (1)
        • Varrelle virran!
      • ► helmikuu (1)
        • Projektina tietopaketti Alakulttuurikeskus Loukon vapaaehtoisille
      • ► tammikuu (1)
        • Kulttuurituottaja klassisen musiikin konsertti-instituution ravistelijana
    • ►2019 (57)
      • ► joulukuu (1)
        • Tuotantoassistenttina Warnerilla
      • ► marraskuu (8)
        • Solstice Festival - matka tunturin huipulle
        • Tuotantoharjoittelijana klassisen musiikin juhlassa
        • Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä
        • Kasetilla maailmankartalle
        • Vapaaehtoisten johtamista vihreämmän tapahtuman eteen
        • Tuotantoassistenttina Magnesia Festivalilla
        • Projektina verkkosivut henkilöbrändille
        • Tapahtumatuotannon yrittäjäksi
      • ► lokakuu (5)
        • Pää edellä syvään päähän – ensimmäinen tapahtumatuotantoni
        • Höntsäharrastamista helposti kaikkien saataville
        • Elokuvien ilosanomaa levittämässä
        • Höntsä-Fest 2018 – Jäähallille 45 päivässä!
        • Puistojuhlaa tuottamassa - Helsinki Pride 2019
      • ► syyskuu (5)
        • Tutkimusmatkalla XR:n maailmassa!
        • Tiimityötä TV-tuotannossa - Suurin pudottaja Suomi
        • BWWE - Best of Broadway and West End
        • Freelancerin verkkosivujen kehittäminen ja visuaalinen viestintä
        • E-urheilu - tuottajana tutkimassa uutta kasvavaa ilmiötä
      • ► elokuu (3)
        • Kiertuevastaavana vihreiden vaalikiertueella
        • Ensimmäinen projekti tuottajan kengissä
        • Vilkaisu hankemaailmaan
      • ► kesäkuu (9)
        • Tanssikoulun kilpailukoordinaattorin ajankäyttö hallintaan
        • Tapiola Sinfonietta – kaupunginorkesteri kiertueella
        • Tuotantosuunnittelun merkitys teatterituotannossa
        • XR Roadshow - kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina
        • Hankemaailmaan salsatanssin tahdissa
        • Hankkeen sponsorimaailmaan syventymässä
        • Rakkaudellista kohtaamista museossa
        • Kiasma—taiteilijan, yleisön & hermojen risteyskohta
        • Tuotantokoordinaattorina itseään johtamassa
      • ► toukokuu (10)
        • Metropolian 10-vuotisjuhlia tuottamassa
        • Esittävät taiteet lähemmäs yleisöä
        • Tulevaisuuden tuottajan taidot testissä
        • Tuottajana monitaiteisessa musiikkidraamassa
        • Viestintää Osuma-hankkeessa
        • Johtamiskokemuksia Slushista
        • Suunnitelmallista söpöyttä
        • Kokemuksia jooga- workshopista
        • Lasten luontosuhdetta vahvistetaan teatterin keinoin
        • Oppia voi myös teorian kautta
      • ► huhtikuu (4)
        • Ainutlaatuinen Seurasaaren Joulupolku muutoksen edessä!
        • Sosiaalisen median strategia kukkakaupalle
        • Oodi metsälle
        • Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman projektinhallinnan palvelumuotoilu
      • ► maaliskuu (8)
        • Uudenlainen ruokailu tapahtuma – Food Trail
        • Tuottajuus + peliala = <3
        • Kutitus-taidefestivaali 3-7.10.2018 Espoon kulttuurikeskuksessa
        • Minustakin kulttuurituottajaksi?
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • ► helmikuu (2)
        • Kulttuurituotannon opiskelijat
        • Mitä ovia Helsinki ja Metropolia ovat avanneet kulttuurin kentällä itselleni
      • ► tammikuu (2)
        • Katutanssia brunssilla ja OuluSporassa
        • Sosiaalisen median joulukalenteri Hiustarinoita parturi-kampaamolle
    • ▼2018 (39)
      • ▼ joulukuu (1)
        • Suunnittelua, muutoksia ja uuden opettelua - markkinointikäsikirja tanssiryhmälle
      • ▼ marraskuu (2)
        • Analyysien ja tutkimuksien verkko
        • VITUIXMÄN - mutta vain nimellisesti
      • ▼ lokakuu (1)
        • Producing photography in the Big Apple
      • ▼ syyskuu (1)
        • ”Kuka teistä on se kulttuurituottaja?”
      • ▼ kesäkuu (9)
        • Klubikulttuuri ei kannusta naisia soittamaan levyjä
        • Kahvilan perustaminen - Unelmista todeksi
        • Aurinkoiset Kustaankartanon Festarit
        • Kustaankartanon festarit osana Helsinki-päivää 2018, ennen H-hetkeä.
        • Arctic15 Routen ensiesitys
        • Kallio Kukki auringossa!
        • Uutta ja ihmeellistä
        • Showtanssijoiden sopimukset ja palkat kuntoon!
        • Vapaaehtoistapahtumaa rakentamassa
      • ▼ toukokuu (7)
        • Tuottaja = monitoiminainen
        • "Näyttely vartissa" - Äänimaailma
        • Jälkikäsittely ja projektin päättäminen
        • Viimeistelyjä vailla
        • “NÄYTTELY VARTISSA” -KUVAUKSET KANSALLISMUSEOLLA
        • Kanditeatteri on saatu päätökseen!
        • TerveysCasino häikäisi Sairaanhoitajapäivillä 2018
      • ▼ huhtikuu (2)
        • Yhdessä, enemmän, uutta - Kliffa2018
        • Ruukkipäivää vietetään jälleen tänä vuonna Salossa
      • ▼ maaliskuu (16)
        • Bisnespolku alkaa muovautua
        • Ensimmäistä kertaa Arabian katufestivaalilla
        • Kesän ykkösfestarit Kustaankartanossa
        • Vapaaehtoisvoimin Suomen suurimmaksi katutaidetapahtumaksi
        • Kallio Kukkii
        • Peltotiekeskustelu 22.2.-3.3.2018
        • Kanditeatterin alkutaipaleet
        • Opiskelijat totettavat Metropolian 10 vuotisjuhlat
        • Kuvaukset nurkan takana
        • Arctic15 verkostoitumistapahtuman tuotannossa - alku fiiliksiä
        • Henkilökohtaisen motivaation löytöretkellä
        • Sometyöskentelyä Zodiakilla
        • Kansallismuseolla videoidaan näyttelyt varttiin
        • Katufestivaalien lastenohjelman uudistamista
        • Kulttuurituottaja rikkomassa perinteisen messuosaston rajoja
        • Kustaankartanon festivaali osana Helsinki-päivää 12.6.2018.

    Avainsanat

    Arabian katufestivaali cultural management festivaalituotanto hanke hanketuottaja hanketuottaminen itsenäinen projekti itsensä johtaminen johtaminen Kansallismuseo Kulttuurialan projektityö kulttuurintuotanto kulttuurituotanto Kulttuurituottaja kulttuurituottaja 18 Kulttuurituottaja 2016 kulttuurituottaja 2017 kulttuurituottaja 2019 kulttuurituottaja 2020 kulttuurituottaja YAMK kulttuurituottajat Kustaankartanon festivaali Kutu15 kutu16 Kutu17 kutu18 markkinointi Metropolia metropolia ammattikorkeakoulu näyttely vartissa opastusvideo opiskelija projekti projektityö sisällöntuotanto sosiaalinen media tanssitaide tapahtumatuotanto Tuottajat 18 Tuottajat18 Tuottajat20 tv-tuotanto vapaaehtoistyö viestintä yhteishaku

    © 2015 Metropolia Ammattikorkeakoulu


    Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa.

    Saavutettavuusseloste Tietosuojaseloste