Hyppää pääsisaltöön
Tulevaisuuden tuottajat
  • Uusimmat postaukset
  • Blogit
  • Metropolian bloggaajat

Tulevaisuuden tuottajat

Kulttuurituotannon opiskelijoiden blogi
0

Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina


Joonas Vimpari · 15.3.2023
Kuvassa maapallo, josta kasvaa puu. Maapallon ympärillä neuroverkkoja muodostamassa avaruudellista tunnelmaa.
Kuva: BanklessDAO, LinkedIn.

Toteutin artikkelin Web3:n ekologisista haasteista VIHTA-hankkeelle (ESR). Artikkelissa pyrin tarkastelemaan kestävän kehityksen vaihtoehtoja, joihin luovan alan toimija saattaa kohdata operoidessaan Web3:n innovaatioiden parissa. Web3:lla viitataan hajautettuun online-ekosysteemiin, jonka lohkoketjupohjainen toimintaympäristö pyrkii rakentamaan tulevaisuuden internettiä ajatuksella, jossa alustojen ja palvelujen käyttäjillä olisi suurin äänioikeus niiden toiminta- ja käyttömalleista. Web3:a voidaan tarkastella ikään kuin päivitettynä versiona Web2:sta. Web2:lla viitataan tämänhetkiseen käsitykseemme internetistä ja siihen kuuluu muun muassa eri sosiaaliset mediat, kuten Facebook ja TikTok.

Lue lisää...
ekologisuusLOHKOKETJUMETAVERSUMINFTWEB3
Kommentoi (0)
0

Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?


Iida Tuliainen · 1.3.2023

Olin viime syksynä Fullsteam Agencylla markkinoinnin harjoittelijana. Fullsteam Agency on yksi Suomen johtavista musiikkialan keikka-agentuureista. Yritys järjestää vuosittain satoja musiikkiin liittyviä tapahtumia aina festivaaleista pieniin klubikeikkoihin. Agentuuri tarkoittaa käytännössä yritystä, joka edustaa ja hoitaa asiakkaidensa asioita, eli tässä tapauksessa kyse on artistien keikkamyynnin ja -tuotantojen hoitamisesta.

En usko, että olen ainut, joka on alkanut kiinnittää huomiota musiikkialan agentuurien sometileihin ja etenkin niiden vähäiseen kiinnostavuuteen. Esimerkiksi Live Nationilla on ”oikealla” tilillään miltei 20 tuhatta seuraajaa Instagramissa,

Lue lisää...
kulttuurituottaja 2020projektityösisällöntuotantosomemarkkinointi
Kommentoi (0)
0

Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu


Jasmin Kuusiniemi · 15.2.2023
Kuva tietokoneesta ja muistivihkosta
Kuva: Pixabay

Osa kulttuurituottajista työllistyy yrittäjinä. Kulttuurituottajan täytyy osata sanallistaa oma osaaminen ja luoda siitä myyvä kokonaisuus. Yrityksen perustamisessa kannattaa ottaa huomioon taloudellinen puoli liiketoimintasuunnitelmaa tehdessä sekä suunnitella yritykselle sopiva mielenkiintoinen visuaalinen ilme. Tarkkaan laaditut suunnitelmat auttavat esimerkiksi starttirahan saamisessa ja löytämään keinot, kuinka saavuttaa asiakkaita.

Jo opiskelujen aikana olemme saaneet oppia, kuinka tehdään liiketoimintasuunnitelma, markkinointisuunnitelma sekä visuaalisen ilmeen suunnitelma. Halusin syventää osaamistani, jotta tulevaisuudessa mahdollisesti omaa yritystä perustaessa, tiedän mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon.

Lue lisää...
brändin visuaalinen ilmekulttuurituottaja 2019projektityöverkkosivutVisuaalinen ilme
Kommentoi (0)
Aiemmat postaukset
Uudemmat postaukset

Bloggaajat

Kulttuurituotannon bloggaajat

Bloggaajat ovat Metropolian kulttuurituotannon opiskelijoita. Blogeissa kurkistetaan kulissien taakse, esitellään tuotantoja ja ajankohtaisia kulttuuritapahtumia. Opiskelijat kertovat kulttuurituotannon opiskelusta Metropoliassa ja siitä mitä tuotannoissa sekä projekteissa tapahtuu.


Uusimmat postaukset

  • METKAn Speksi – vapaaehtoisia johtamassa

    23.3.2023
  • Featured Video Play Icon

    Tuotantoharjoittelijana Kansallisoopperalla

    22.3.2023
  • Toisen roska on toisen ilo

    20.3.2023

Arkisto

  • ▼ 2023 (6)
    • ▼ maaliskuu (5)
      • METKAn Speksi – vapaaehtoisia johtamassa
      • Tuotantoharjoittelijana Kansallisoopperalla
      • Toisen roska on toisen ilo
      • Tuottajat ekologisen Web3:n toimijoina
      • Kuinka tehdä agentuurista kiinnostava somessa?
    • ▼ helmikuu (1)
      • Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelu
  • ► 2022 (26)
    • ► joulukuu (1)
      • Rohkeasti pöhinän keskelle
    • ► marraskuu (1)
      • VegeXmasia tuottamassa
    • ► lokakuu (2)
      • periglitch ⊂ verkko - esitystaidetta epätyypillisessä ympäristössä | projektijohtaminen taiteellisena suunnittelijana
      • Tuurin Tärinät 2022
    • ► syyskuu (3)
      • Onnistunut perehdytys kiinnittää tapahtumateknisen osaajan organisaatioon
      • Kulttuurituottaja, näin teet hyvän sisältösuunnitelman
      • Bit1 vakuuttaa brändiuudistuksellaan
    • ► elokuu (3)
      • RatikkAppr6 on täällä taas!
      • Kulttuurin ja sotealan risteyksessä: vertaisohjaajakäsikirjan palvelumuotoilu ja tuottaminen
      • Juhlan tuntua Arabiassa
    • ► kesäkuu (3)
      • Kokemuksia keräämässä
      • Terveiset CIFAS: Producer's Academy 2022:sta
      • Gaalatunnelmaa Riihimäen Nuorisoteatterissa
    • ► toukokuu (3)
      • Vulvasta on vaikea puhua – etenkin poikkeusaikana
      • Sometusta lasten ja nuorten urheilutapahtumassa
      • Tarinat kulttuurituottajan taikavoimana
    • ► huhtikuu (3)
      • Markkinointialan kilpailujen kultaa metsästämässä
      • Aurinkoenergialla tuotettu bisse? – Ympäristö tarvitsee kulttuurituottajan osaamista
      • Terveisiä- näyttelyn tuotanto
    • ► maaliskuu (3)
      • Suuretkin tuotannot rakentuvat pienistä osista
      • Palvelumuotoilu tapahtumatuottajan työkaluna
      • Omaehtoinen tapahtumanjärjestäminen ja rahoituksen hankkiminen
    • ► helmikuu (1)
      • Itsensä johtaminen nopeatempoisessa ympäristössä
    • ► tammikuu (3)
      • Itsensä johtaminen – Yksinkertaista paperilla, vaikeaa käytännössä
      • Töitä työhyvinvoinnin eteen
      • Sosiaalinen media kirjan markkinoinnin välineenä
  • ► 2021 (38)
    • ► joulukuu (3)
      • Taiteilijan ja tuottajan keskinäinen suhde määrittyy jo opiskeluaikana
      • Siis mitä – kuunteleeko kukaan?
      • Visuaalinen viestintä tuottajan työkaluna
    • ► marraskuu (7)
      • Lasten paloturvallisuusosaamista voidaan kasvattaa tapahtumilla
      • Markkinoinnin maailmaa Paviljongissa
      • Kulttuurilaitos matkalla hiilineutrauliuteen
      • Kulttuurituottajat tekevät brändityötä!
      • Tunne Sävelet -lastenlaulukirja on saatettu painoon!
      • Kulttuurikesän täydeltä markkinointia ja itsensä johtamista
      • Tuottajat matkalla tulevaisuuteen!
    • ► lokakuu (2)
      • Viihdettä koronan aikaan eli miten pandemia muutti elokuva- ja tv-alan käytäntöjä
      • Sisällöntuotantoprojekti Instagramiin – aiheena vastuullisempi muoti
    • ► syyskuu (2)
      • Lahjoittajien sitouttaminen – Case: Roosa Nauha
      • Eräväsymystä - työajan seuranta oman jaksamisen mitoittamisessa
    • ► elokuu (4)
      • Elämyksellinen alueohjelmasisältö parantaa asiakaskokemusta festivaaleilla
      • Ulkoinen viestintä kolmannen sektorin tuotannossa: Höntsä - Silta Eteenpäin
      • Kulttuuritoimijoita yhdenvertaisuuden edistämisessä auttaisivat selkeät tavoitteet ja sanallistetut odotukset
      • Rakkaudesta lajiin - yksilön tapahtumaelämyksen vahvistamisessa virtuaalitapahtumissa
    • ► kesäkuu (1)
      • Itsensä kehittäminen reflektoinnin kautta
    • ► toukokuu (8)
      • Unelmat treenikämpän ulkopuolella. Kuinka harrastajabändi voi tuoda toimintaansa mukaan lisää ammattimaisuutta?
      • Kuvataiteilijan työparina Mäntän Kuvataideviikoilla
      • Hyvä viestintä takaa onnistuneen materiaalituotannon markkinointikampanjassa
      • Luovan alan työaikaresursointiin uusi malli
      • Kansainvälisiä demotouhuja UNESCO’n vuosikokouksessa
      • Markkinointikampanja korumerkille
      • Sitouttaminen haastaa luovan alan organisaatioita
      • Itsestään oppiminen kantapään kautta
    • ► huhtikuu (2)
      • Viisi vinkkiä parempaan itsensä johtamiseen
      • Sisältömarkkinointi sosiaalisessa mediassa
    • ► maaliskuu (6)
      • Tapahtumakoordinaattorina koiratapahtumassa
      • Valokuvanäyttelyn tuottaminen
      • Etätöihin sopeutuminen
      • Data-analyysia kulttuurituottajalle
      • A project abroad
      • Tuottajasta Twitch-striimaajaksi
    • ► helmikuu (2)
      • Opettajana korona
      • Liikkeellä marraskuussa 2020 – yksi vuoden ainoista livefestivaaleista
    • ► tammikuu (1)
      • Luovuus valloilleen somessa
  • ► 2020 (31)
    • ► joulukuu (3)
      • Luova prosessi tutuksi
      • Tuottajana harrastajateatterissa
      • Sisäinen viestintä etätyössä
    • ► marraskuu (5)
      • Kaksoisvoittoon palvelumuotoilulla
      • Amisten asialla – kiertuetyöntekijänä Suomen Ammattiin Opiskelevien Liitolla
      • Itsensä johtaminen – matka täydestä kalenterista tyhjiin sivuihin
      • Hanketuottamisen salat
      • Yhdistyksen apurahat haussa
    • ► lokakuu (5)
      • Aloittamisen vaikeus ja itsensä johtaminen
      • Hanketuottaja rakentaa ihmiselle merkityksellistä kulttuuritoimintaa
      • Untuvikosta Suomen suurimman XR-tapahtuman tuottajaksi
      • Sukellus hanketuottajuuden maailmaan
      • Hanketuottaminen on paljon enemmän kuin vain tuottamista
    • ► syyskuu (4)
      • Mitä sinä pelkäät?
      • Hostina Ruisrockissa 2019
      • Tapahtumasuunnittelua & trendejä
      • Varjagi-festivaali
    • ► elokuu (1)
      • Mitä kuuluu kulttuurille?
    • ► kesäkuu (3)
      • Romusta osaksi Slushin visuaalista ilmettä
      • Mainio tapa uusasiakashankintaan
      • Elämää opintojen aikana
    • ► toukokuu (3)
      • Tavoitteena hyvät (hää)bileet!
      • Muuri – toiminnallinen teos osana Helsinki Biennaalia
      • Risteilyjen täyteinen kevät – vai onko sittenkään
    • ► huhtikuu (4)
      • Kysytään tuotantopäälliköltä
      • Puhetta väkivaltaa vastaan
      • Väriä Helsingin yöelämään!
      • Vaikuttavaa nykyteatteria
    • ► maaliskuu (1)
      • Varrelle virran!
    • ► helmikuu (1)
      • Projektina tietopaketti Alakulttuurikeskus Loukon vapaaehtoisille
    • ► tammikuu (1)
      • Kulttuurituottaja klassisen musiikin konsertti-instituution ravistelijana
  • ► 2019 (57)
    • ► joulukuu (1)
      • Tuotantoassistenttina Warnerilla
    • ► marraskuu (8)
      • Solstice Festival - matka tunturin huipulle
      • Tuotantoharjoittelijana klassisen musiikin juhlassa
      • Kutu opiskelijat Koko Jazz Clubin sykkeessä
      • Kasetilla maailmankartalle
      • Vapaaehtoisten johtamista vihreämmän tapahtuman eteen
      • Tuotantoassistenttina Magnesia Festivalilla
      • Projektina verkkosivut henkilöbrändille
      • Tapahtumatuotannon yrittäjäksi
    • ► lokakuu (5)
      • Pää edellä syvään päähän – ensimmäinen tapahtumatuotantoni
      • Höntsäharrastamista helposti kaikkien saataville
      • Elokuvien ilosanomaa levittämässä
      • Höntsä-Fest 2018 – Jäähallille 45 päivässä!
      • Puistojuhlaa tuottamassa - Helsinki Pride 2019
    • ► syyskuu (5)
      • Tutkimusmatkalla XR:n maailmassa!
      • Tiimityötä TV-tuotannossa - Suurin pudottaja Suomi
      • BWWE - Best of Broadway and West End
      • Freelancerin verkkosivujen kehittäminen ja visuaalinen viestintä
      • E-urheilu - tuottajana tutkimassa uutta kasvavaa ilmiötä
    • ► elokuu (3)
      • Kiertuevastaavana vihreiden vaalikiertueella
      • Ensimmäinen projekti tuottajan kengissä
      • Vilkaisu hankemaailmaan
    • ► kesäkuu (9)
      • Tanssikoulun kilpailukoordinaattorin ajankäyttö hallintaan
      • Tapiola Sinfonietta – kaupunginorkesteri kiertueella
      • Tuotantosuunnittelun merkitys teatterituotannossa
      • XR Roadshow - kulttuurituottajat lisätyn todellisuuden sanansaattajina
      • Hankemaailmaan salsatanssin tahdissa
      • Hankkeen sponsorimaailmaan syventymässä
      • Rakkaudellista kohtaamista museossa
      • Kiasma—taiteilijan, yleisön & hermojen risteyskohta
      • Tuotantokoordinaattorina itseään johtamassa
    • ► toukokuu (10)
      • Metropolian 10-vuotisjuhlia tuottamassa
      • Esittävät taiteet lähemmäs yleisöä
      • Tulevaisuuden tuottajan taidot testissä
      • Tuottajana monitaiteisessa musiikkidraamassa
      • Viestintää Osuma-hankkeessa
      • Johtamiskokemuksia Slushista
      • Suunnitelmallista söpöyttä
      • Kokemuksia jooga- workshopista
      • Lasten luontosuhdetta vahvistetaan teatterin keinoin
      • Oppia voi myös teorian kautta
    • ► huhtikuu (4)
      • Ainutlaatuinen Seurasaaren Joulupolku muutoksen edessä!
      • Sosiaalisen median strategia kukkakaupalle
      • Oodi metsälle
      • Musiikki & Median kansainvälisen ohjelman projektinhallinnan palvelumuotoilu
    • ► maaliskuu (8)
      • Uudenlainen ruokailu tapahtuma – Food Trail
      • Tuottajuus + peliala = <3
      • Kutitus-taidefestivaali 3-7.10.2018 Espoon kulttuurikeskuksessa
      • Minustakin kulttuurituottajaksi?
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
    • ► helmikuu (2)
      • Kulttuurituotannon opiskelijat
      • Mitä ovia Helsinki ja Metropolia ovat avanneet kulttuurin kentällä itselleni
    • ► tammikuu (2)
      • Katutanssia brunssilla ja OuluSporassa
      • Sosiaalisen median joulukalenteri Hiustarinoita parturi-kampaamolle
  • ► 2018 (39)
    • ► joulukuu (1)
      • Suunnittelua, muutoksia ja uuden opettelua - markkinointikäsikirja tanssiryhmälle
    • ► marraskuu (2)
      • Analyysien ja tutkimuksien verkko
      • VITUIXMÄN - mutta vain nimellisesti
    • ► lokakuu (1)
      • Producing photography in the Big Apple
    • ► syyskuu (1)
      • ”Kuka teistä on se kulttuurituottaja?”
    • ► kesäkuu (9)
      • Klubikulttuuri ei kannusta naisia soittamaan levyjä
      • Kahvilan perustaminen - Unelmista todeksi
      • Aurinkoiset Kustaankartanon Festarit
      • Kustaankartanon festarit osana Helsinki-päivää 2018, ennen H-hetkeä.
      • Arctic15 Routen ensiesitys
      • Kallio Kukki auringossa!
      • Uutta ja ihmeellistä
      • Showtanssijoiden sopimukset ja palkat kuntoon!
      • Vapaaehtoistapahtumaa rakentamassa
    • ► toukokuu (7)
      • Tuottaja = monitoiminainen
      • "Näyttely vartissa" - Äänimaailma
      • Jälkikäsittely ja projektin päättäminen
      • Viimeistelyjä vailla
      • “NÄYTTELY VARTISSA” -KUVAUKSET KANSALLISMUSEOLLA
      • Kanditeatteri on saatu päätökseen!
      • TerveysCasino häikäisi Sairaanhoitajapäivillä 2018
    • ► huhtikuu (2)
      • Yhdessä, enemmän, uutta - Kliffa2018
      • Ruukkipäivää vietetään jälleen tänä vuonna Salossa
    • ► maaliskuu (16)
      • Bisnespolku alkaa muovautua
      • Ensimmäistä kertaa Arabian katufestivaalilla
      • Kesän ykkösfestarit Kustaankartanossa
      • Vapaaehtoisvoimin Suomen suurimmaksi katutaidetapahtumaksi
      • Kallio Kukkii
      • Peltotiekeskustelu 22.2.-3.3.2018
      • Kanditeatterin alkutaipaleet
      • Opiskelijat totettavat Metropolian 10 vuotisjuhlat
      • Kuvaukset nurkan takana
      • Arctic15 verkostoitumistapahtuman tuotannossa - alku fiiliksiä
      • Henkilökohtaisen motivaation löytöretkellä
      • Sometyöskentelyä Zodiakilla
      • Kansallismuseolla videoidaan näyttelyt varttiin
      • Katufestivaalien lastenohjelman uudistamista
      • Kulttuurituottaja rikkomassa perinteisen messuosaston rajoja
      • Kustaankartanon festivaali osana Helsinki-päivää 12.6.2018.

Kulttuurituotanto metropolia.fi-sivustolla

Lue lisää kulttuurituottajan (AMK) koulutuksesta

Lue lisää kulttuurituottajan (YAMK) koulutuksesta

© 2015 Metropolia Ammattikorkeakoulu


Sisällöt edustavat kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia näkemyksiä, Metropolian johtoryhmän Pelinavaajat-blogi ilmaisee Metropolian virallista kantaa.

Saavutettavuusseloste Tietosuojaseloste