Kirjaston chat-palvelu vaihtui uudelle alustalle. Samalla chatin ulkoasu ja toiminnallisuus ovat hieman muuttuneet.
Miten muutos näkyy asiakkaalle
Asiakkaalle uusi chat näkyy lähinnä hieman muuttuneena käyttöliittymänä.
Toiminnot on pyritty pitämään mahdollisimman pitkälle ennallaan. Nappibotin suorat linkit on valittu sen perusteella, mitä meiltä useimmin kysytään.
Kun valitset Live-chatin, voit keskustella kirjaston henkilökunnan kanssa. Jos emme ole paikalla, voit lähettää meille viestin “Jätä viesti” –ominaisuuden avulla. Vastaamme viestiin 1-3 päivässä, niin pian kuin pystymme.
Uudessa chatissa on myös mahdollisuus siirtyä live-chatin aikana videopuheluun. E-aineistopulmien ratkaisemisessa tätä ominaisuutta on jo kaivattukin!
Talven aikana rakennamme palveluun bottia. Emme ehkä ole bottiuskovaisia parhaasta päästä, mutta teemme kaikkemme, jotta kirjaston botista tulee mahdollisimman toimiva. Myös live-chat palvelee edelleen arkisin.
Uuden chat-alustan nimi on eKonsultaatio ja sen toimittavat meille Flowmedik ja Elisa. Palvelu otetaan käyttöön monissa muissakin Metropolian toiminnoissa syksyn aikana.
Otamme mielellämme vastaan palautetta! Voit lähettää sitä meille vaikkapa chatin kautta! 🙂
Päivi Ylitalo-Kallio
Ei kommentteja