Food Trail on avotuliruokailutapahtuma, joka järjestettiin ensimmäisen kerran lauantaina 15. syyskuuta 2019 Teijon kansallispuistossa Salossa. Food Trail rakennettiin pienen järven ympäri menevän reitin varrella oleville nuotiopaikoille. Lähtöpisteeltä asiakkaat saivat ruokapassin, jonka kanssa he kiersivät kaikki neljä ruokarastia.
Food Trailin taustalla on ajatus yhdistää lähiruoka ja ulkoilu. Kaikki ruuissa käytetyt raaka-aineet olivat hankittu lähituottajilta kolmenkymmenen kilometrin säteellä. Ruokapisteillä tarjottiin saaristolaisleipää graavikuhalla, kalkkunakvenellejä juureksilla ja juustolastuilla, naudan ribsiä perunasalaatilla sekä muurinpohjalettuja hillolla ja paikallisen paahtimon kahvia.
Tapahtuma saavutti yllättävän suosion ja liput myytiin loppuun kolmessa viikossa. Kävijöitä tapahtumassa oli 180. Food Trail sai paljon positiivista palautetta ja toivottiin että se järjestettäisiin uudelleen. Tänä vuonna Food Trail järjestetään uudelleen.
Oma tehtäväni tapahtumassa oli viestintä ja markkinointi, mutta painotin itse viestintää. Tapahtuma herätti ennakkoon niin paljon kyselyitä, että markkinointia eioikeastaan tarvittu lippujen myynnin edistämiseen. Viestinnän näkökulmasta pääasiassa vastailin asiakkaiden viesteihin, olin yhteydessä sähköpostilla sponsoreihin ja päivitin Facebook-tapahtumaan tietoja ja kuvia sponsoreistamme. Lisäksi olin mukana kokkien palavereissa ja tein Food Trailin mainosmateriaalin.
Itselleni jäi koko projektista hyvä fiilis. Olin tyytyväinen omaan suoritukseeni ja iloinen koko tapahtuman puolesta, että se onnistui.
Olga Tammi. Toisen vuoden kulttuurituotannon opiskelija. 1. itsenäinen projektityö.
Ei kommentteja